၂၀၀၉ ခုႏွစ္ (၆၁)ႏွစ္ေျမာက္ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရးဇာတာ

on Tuesday, January 13, 2009

အျပည့္အစုံသို႔...

အမိုက္အမဲတို႔အတြက္ ေရႊေရာင္အတိတ္ရဲ့ ဆုံးမစာ

ေတြးၾကည့္ၾကပါဦးကြယ္ရုိ႔။ တရားက အမွားေတြျဖစ္ျဖစ္ေနရတယ္လုိ႔။ တုိင္းတပါးသား မ်က္ႏွာျဖဴေတြတုိက္ရ၊ ဟုိ ရုိင္းစုိင္းတဲ့ဖက္ဆစ္ ဂ်ပန္ေတြတုိက္ရ လြတ္လပ္ေရးရလုိ႔မွ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈနဲ႔ ပူပူေႏြးေႏြးမေနလုိက္ရ။ ဓားဆြဲလုိက္ မီးေပါက္ကုိင္လုိက္ တုိက္လုိက္ရတဲ့ ဒုိ႔ဗမာ။ အခ်င္းခ်င္းတခါျပန္ခ်ရတမုန္႔၊ အဟုတ္ကုိမပီးေတာ့တဲ့ စစ္ေတြ။ ဒီလုိ အေရးဟဲ့မွာ စုစည္းမႈတခုတခုျဖစ္လာေအာင္ကလည္း တုိ႔အဘေျပာတဲ့အတုိင္းေျပာရ… “ေကာက္ရုိးမီးလုိပ။ အစလည္းမပါ။ အဆုံးလဲမလုိက္။ ဒီငႏြားတသုိက္ကုိ ဘယ္ေပပရပုိဒ္နဲ႔ ရုိက္သင္ရပါ့။ လခြီး။” ဆုိတာမ်ဳိး။

ေနာက္ၿပီး မင္းတုိ႔ တုိင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္မင္းလုပ္ေနတဲ့ေကာင္ေတြကလည္း မုိက္ရုိင္းလုိက္သကြာ။ ဟုိးတုန္းက ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္ဆုိတာ လင္မယားရန္ျဖစ္ရင္ေတာင္ သူ႔ေတာင္ေ၀ွးးနဲ႔ ရုိက္ဆုံးမလုိ႔ရေသး။ နန္းေရးနန္းရာေတြမွာေတာင္ စြက္ဖက္ပုိင္ခြင့္ရွိတယ္ဆုိတာ စာဖတ္တတ္ရင္ သမုိင္းစာ ျပန္ဖတ္ၾကည့္ဦး။ ငတုိ႔ ဘုိးစဥ္ေဘာင္ဆက္ယုံၾကည္ကုိယ္းကြယ္လာတဲ့ ဘာသာတရားေတာင္ လူေရွ႔ခ် ေစာ္ကားျပေသး။ ေအးေလ မိမဆုံးမ ဖမဆုံးမ ဒျမေတြ ဗုိလ္လုပ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေနၾကတာဆုိေတာ့။

ငတုိ႔ေခတ္က စစ္တပ္ဆုိတာ… ကုိယ့္အုိးနဲ႔ကုိယ့္ဆန္ တန္သေလာက္ အင္အားနဲ႔တပ္ဖြဲ႔ထားရုံနဲ႔ လုံေလာက္တယ္။ ဘုရင့္အခြန္ေတာ္ဆုိတာကလည္း ငတုိ႔တတ္ႏႈိင္ရုံေကာက္သေဟ့။ အေရးေပၚလာလုိ႔ ဘုရင့္အမိန္႔ေတာ္နဲ႔ လွည္းေနေလွေအာင္းျမင္းေဇာင္းမက်န္လာစုမွ စာရင္းသြင္း၊ စစ္ေရးစစ္ရာေလ့လာ တပ္ေတာ္ေနာက္လုိက္ တုိက္ရတာမ်ဳိး။ အခ်ိန္တန္လုိ႔ စစ္ၿပီးတဲ့အခါ ကုိယ့္ေျမကုိယ့္ရြာျပန္ ငါးဖမ္း၊ လယ္လုပ္၊ ထင္းခုတ္ရတာမ်ဳိးပ။ ငတုိ႔မေကၽြးႏႈိင္ေလာက္ေအာင္ အင္အားမ်ားတဲ့ ဘုရင့္တပ္ဆုိတာ မရွိသေလာက္ေပါ့။ အဘက္ဘက္က ျပည့္အေရးျဖည့္ဆည္းေပးတဲ့လူေတြျဖစ္ရတာမ်ား ၀ံ့ႂကြားမဆုံး။ ငတုိ႔လည္း ရင္ေကာ့ၿပီး ေနခဲ့ၾကတာပါ။ ငတုိ႔ကုိယ္ငတုိ႔လည္း ရဲရဲ ကာကြယ္ႏႈိင္တာပ။ တုိ႔ကုိသူတပါး ေစာ္ကားဘုိ႔ မ၀ံ့ဘူး။ ငတုိ႔လက္ေတြနဲ႔ ႀကိဳးစားခဲ့ၾကတယ္။ ငတုိ႔ထားခဲ့တဲ့ အေမြအႏွစ္ေတြကုိ မင္းတုိ႔မ်ား ခံစားရမလားေပါ့။ ထားခဲ့တဲ့အတုိင္းမရတာ၊ မထိမ္းသိမ္းႏႈိင္တာက မင္းတုိ႔ညံ့တာပ။ ဟုတ္စ။ အမ်ဳိးေတြေရာ မွန္ၾကေသးရဲ့လား။

ငတုိ႔မွာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြကုိယ္စီရွိတာပ။ မင္းတုိ႔ ေနာင္လာေနာက္သားေတြအတြက္လည္း ေတြးလုပ္ခဲ့သပ။ ငတုိ႔ယုံၾကည္မႈကုိ မင္းတုိ႔ ညံ့လုိ႔ ပ်က္တာမျဖစ္ေကာင္းဘူး ဟုတ္လား။ ေရႊတ၀င္း၀င္း ငတုိ႔ေနႏႈိင္တဲ့ေခတ္ကုိ အိပ္မက္မက္ၾကည့္စမ္း။ ငတုိ႔က ကုိယ့္အမ်ဳိးကုိ ကုိယ္ယုံတာမွ ဆြဲခြဲေတာင္မကြဲဘူး။ တုိ႔တုန္းက အေသြးလဲညီတယ္ အေတြးလဲညီတယ္။ မခုိမကပ္စတမ္း အလုပ္လုပ္ၾကတဲ့ေနရာမယ္ ညီတယ္။ အဲဒီလုိမဟုတ္ရင္ အင္အားမရွိဘူး။ ငတုိ႔က ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ထားတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ငတုိ႔မွာ ငတုိ႔ေမွ်ာ္လင့္တဲ့ အနာဂတ္ရွိတယ္။ ငတုိ႔မ်ဳိးဆက္ကုိ စဥ္းစားလုိ႔ တုိ႔ေတြမွာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ရွိတာပ။ မင္းတုိ႔မွာေကာ ရွိရဲ့လား။

မင္းတုိ႔ ညံ့သကြာ…

တသက္လုံးစစ္တပ္ ကၽြန္လုပ္ရခါနီးျဖစ္ေနတဲ့ မင္းတုိ႔ကညံ့ၿပီဆုိရင္…. ေနာင္လာေနာက္သားေတြ႕ရဲ့ ေဇာက္ထုိးက်ေတာ့မယ့္ မ်ဳိးေစ့ကုိ မင္းတုိ႔ ခ်န္ၾကမလုိ႔လား။ မင္းတုိ႔ကုိယ္ မင္းတုိ႔ ကၽြန္သားေပါက္ေလာက္ထက္ အေရာင္ မထြက္ႏႈိင္ေတာ့ဘူးထင္လား။ မႈိင္းတုိက္ထားတာခံရၿပီး ငျပင္းေတြ၊ ငတုန္းေတြလုိ ခုိးရာပါ ပစၥည္းေတြနဲ႔ ေက်နပ္ေနၾကတယ္ေပါ့။ စဥ္းစား… စဥ္းစား။ ဘာေတြလုပ္ရမွာလဲ… ဘာေတြလုပ္ၾကမလဲ။ ေမာင္ရုိ႔ မယ္ရုိ႔ အေသခ်ာ စဥ္းစားၾက။ မင္းတုိ႔ရလာမယ့္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္က ငတုိ႔အမ်ဳိးရဲ့ အနာဂတ္ေပါ့။ ေကာင္းရင္ေကာင္းသလုိ ဆုိးရင္ဆုိးသလုိ သမုိင္းေပထက္ အကၡရာတြင္မွာပ။ ဒီတခါ ျဖဳတ္ဥေႏွာက္ေလာက္နဲ႔ အေမွ်ာ္အျမင္မရွိတဲ့ သင္းတုိ႔ႏုိင္သြားဦးမယ္ဆုိရင္ မင္းတုိ႔…….

အျပည့္အစုံသို႔...

“ေအာင္ဆန္းလႊတ္ေတာ္ မင္းေလာင္းေပၚ”

on Monday, January 12, 2009

သာသနာတဝက္ခရီးမွာလ၊ ကနက္ထီးေတြနဲ႔ ပ်က္စီးဘို႔အေရးၾကံဳ၊ ေရႊေပးမယ္ မယ္မယံုု၊ေငြေပးမယ္ မယ္မယံု၊ နယ္အကုန္ပ်က္မည့္အေရး၊ အသိဉာဏ္ႏွင့္ေတြး။ ဘုရားေတြ ရင္ေမာက္ရင္ျဖင့္၊ တံတားေတြတြင္တြင္ေဆာက္ပါလို႔၊ အျခားျပည္ဝင္ကာေႏွာက္ရင္ျဖင့္၊

ျပည္ေတာ္ျပန္စုငယ္ေထြးကို နန္းအပ္မွေအး။

တံခူးကုန္ ကဆုန္ဆန္းျပန္ေတာ့၊ ပ်ိဳႏုျဖန္းရယ္ကဟန္ေတာ့မယ္၊ အသြယ္သြယ္၊ နယ္ပါယ္၌္ေဆာ္ၾသ၊ ထံုးအိုးေတြေရမွာေမွ်ာတယ္ (သင္း) ေတာက္ေလွ်ာက္ေလွ်ာ။ ။

ျမန္မာယဥ္ေက်းမူနယ္ပါယ္တစ္ေလွ်ာက္မွာ အထင္အရွားသီးျခားရပ္တည္ေနတဲဲ့အတတ္ပညာ တခုရွိခဲ့ပါတယ္။ ရပ္ဓေလ့ ရြာဓေလ့အစြဲဟာဒီေန႔အထိ ထင္ထင္ရွားရွား ရွိိေနဆဲပါ။ ႏွစ္ေပါင္း (၁၄၅)ႏွစ္ ႐ွိေနၿပီးျဖစ္တဲ့ ေလာကီ၊ ေလာကုတၱရာႏွစ္ျဖာေသာအသိပညာေတြႏွင့္ ျပည့္စံုတဲ့ ပညာ႐ွိတစ္ဦးရဲ့ အထက္ပါအတိတ္တေဘာင္နဲ႔ လက္႐ွိ ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ ျမန္မာ ႏိုင္ငံအေျခအေနေတြႏွင့္ အနာဂါတ္ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ့ ျဖစ္ေပၚလာမည့္နိမိတ္ပံုေတြကိုအတိတ္ ေဆာင္ၿပီး ျမန္မာျပည္သားအားလံုးဝိုင္းၿပီးစဥ္းစားၾကပါစို႔။ ။

ျမန္မာျပည္ဆိုတာ ဇမၺဴဒီပါလက္ယာေတာင္ကၽြန္းၾသဘာနိမိတ္ထြန္းတဲ့ကၽြန္းလို႔ ယံုၾကည္ခဲ့ၾကတာဆိုေတာ့ တေဘာင္အစမွာ“သာသနာတဝက္ခရီးမွာလ”လို႔အစခ်ီထားပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာဝင္အေပါင္းသက္ဝင္ယံုၾကည္ လက္ခံအတည္ျပဳထားၾကတာက သာသနာငါးေထာင္ကိုတဝက္ဝက္လိုက္လွ်င္ ႏွစ္ေထာင့္ငါးရာ အဲဒီ ႏွစ္ေထာင့္ငါးရာသာသနာေက်ာ္ေသာအခါမွာ “ကနက္ထီးေတြနဲ႔” ကနက္ကဒါန္ ထီးျဖဴလို႔ေခၚတဲ့ ထီးသံုးနန္းသံုး တန္ခိုးအာဏာ႐ွိသူတို႔ရဲ့ အမွတ္တံဆိပ္။ ထီးျဖဴေဆာင္းလွ်င္မင္းေလာင္းတဲ့ အဲဒီကာလမွာ ျမန္မာျပည္ရဲ့ ျပည္နယ္နဲ႔ တိုင္း(၁၄) တိုင္းမွာ ေဒသပါတီဥကၠဌေတြဆိုၿပီး အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့တဲ့ ကာလႏွင့္ ကိုက္ညီ တိုက္ဆိုင္ေနပါ တယ္။ ႐ံုးတစ္႐ံုး ဓါးတစ္စင္း ဆိုတဲ့အာဏာထူေထာင္ေရးကိုတစိုက္မတ္မတ္ လုပ္ခဲ့တဲ့အတြက္ ကနက္ထီးေတြနဲ႔ လို႔ ဆိုတာျဖစ္ပါတယ္။ “ပ်က္စီးဖို႔အေရးႀကံဳ” အဲဒီလိုသူတို႔အာဏာတည္ၿမဲေရးအတြက္ ဘုရင္တစ္ဆူလို မင္းမူၿပီး အုပ္ခ်ဳပ္ေနရင္ေတာ့ ပ်က္စီးလိမ့္မည္လို႔ ေျပာတာျဖစ္တယ္။ ပ်က္စီးဖို႕အေရးႀကံဳ ကိုႀကံဳရလိမ့္မယ္။

“ေ႐ႊေပးမယ္ မယ္မယံု ၊ ေငြေပးမယ္ မယ္မယံု” အဲဒီလိုပ်က္ဖို႔အေရးႀကံဳလာတဲ့အခါ တို႕ပါတီက ေကဒါ အဆင့္ ဆင့္ႏွင့္္တည္ေဆာက္ထားတာ။ ေအာက္ေျခအဆင့္မွ ဗဟိုအဆင့္ထိ ခိုင္ခိုင္မာမာတည္ေဆာက္ထားတာ ဘယ္ေလာက္ေျပာျပာ မယံုလိုက္နဲ႔တဲ့။ ေရႊေတြေငြေတြ ပံုေပးၿပီးေပးတာေတာင္မယံုလိုက္နဲ႔ ပ်က္ကိုပ်က္မွာပါလို႔ ၫႊန္းဆိုေနတာျဖစ္တယ္၊ “နယ္အကုန္ပ်က္မည့္အေရးအသိဉာဏ္ႏွင့္ေတြး” ဘယ္လိုပ်က္မွာလဲဆိုေတာ့ ျမန္မာ တျပည္လံုး လွည္းေန ေလွေအာင္း ျမင္းေဇာင္း မက်န္ အကုန္ပ်က္ပါလိမ့္မယ္လို႔ တေဘာင္က ဆိုျခင္းျဖစ္တယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ၁၉၈၈ မွာ မဆလပါတီ ဘုန္းဘုန္းလဲၿပိဳက်ပ်က္စီး အခ်ည္းႏွီးျဖစ္ၿပီး ကြယ္ေပ်ာက္ခဲ့ၿပီ။ မဆလ ပါတီဟာ ဦးေနဝင္းနဲ႔အတူ ေနဝင္သြားၿပီ။

“ဘုရားေတြ ရင္ေမာက္ရင္ျဖင့္” နဝတေခတ္ ၁၉၈၉ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လေလာက္မွစ၍ ေက်ာက္ဆင္းတု ဗုဒၶ႐ုပ္ပြား ေတာ္ေတြရဲ႕ မဏိေတာ္ေတြမွာ မ်က္ႏွာေတာ္ေတြမွာ၊ ရင္ေမာက္လာတယ္ ဆိုတဲ့ သတင္းအမ်ိဳးမ်ဳိး ၾကားသိ ေတြ႔ျမင္ခဲ့တယ္။ တာေမြနတ္ေခ်ာင္းႏွင့္ သဃၤန္းကၽြန္းဘက္မွာ ေတာ္ေတာ္ လူသိမ်ားခဲ့တယ္။ အဲဒီလို ဗုဒၶ႐ုပ္ပြါး ေတာ္ေတြ ရင္ေမာက္ၿပီးေသာအခါ ေစတီ၊ ပုထိုးေတာ္ေတြမွာ ထူးျခားတဲ့ နိမိတ္လကၡဏာတစ္ခုခုေတြ႔ရတဲ႔ သတင္းေတြၾကားသိခဲ့ရျပန္တယ္။

“တံတားေတြတြင္တြင္ေဆာက္ပါလို႔” ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္ေတြ ရင္ေမာက္ၿပီးတဲ့အခ်ိန္မွ စ၍ နဝတ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေတြဟာ ျမန္မာျပည္အႏွံ႕ တံတားေတြ အေျမာက္အမ်ား ေဆာက္လိမ့္မယ္။

“အျခားျပည္ဝင္ကာေႏွာက္ရင္ျဖင့္” ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ႏိုင္ငံေရးအေျခအေနေတြ ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္း ျဖစ္ဖို႔ ေတြ႔ဆုံ ေဆြးေႏြးေရးျဖစ္ဖို႔၊ သင္ပုန္းေခ်ေရးေတြျဖစ္ဖို႔၊ ကိုယ့္အမ်ိဳးသားအခ်င္းခ်င္း ညိႇညိႇႏိႈင္းႏိႈင္း ျပဳလုပ္ေဆာင္႐ြက္ဖို႔၊ အတိုက္အခံအင္အားစုေတြနဲ႔ နအဖ ၾကားတင္းမာမႈေတြ ဆက္ျဖစ္ေနအုံးမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ကုလသမဂၢအပါအဝင္ ကမၻာ့ႏိုင္ငံအသီးသီးက ဝင္ေရာက္စြက္ဖက္ေျပာဆိုေဆြးေႏြးလာတဲ့ အခါ “ျပည္ေတာ္ျပန္ စုငယ္ေထြးကို နန္းအပ္မွ ေအး” စုငယ္ေထြးဆိုသည္မွာ အမ်ားသိၾကတဲ့အတိုင္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ သမီးေထြး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ေျပာျခင္းျဖစ္တယ္။ ဘာေၾကာင့္အပ္ခိုင္း သလဲဆိုရင္ လူထုဆႏၵႏွင့္အညီ ေ႐ြးခ်ယ္ တင္ေျမႇာက္ထားတဲ့ အႏိုင္ရပါတီျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အဓမၼသိမ္းယူထားေသာ တိုင္းျပည္အာဏာကို အပ္လိုက္မွ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံအေရး ေအးသြားမယ္လို႔ ဆိုလိုျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

“တန္ခူးကုန္ ကဆုန္ဆန္းျပန္ေတာ့ ပ်ိဳႏုျဖန္းရယ္က ဟန္ေတာ့မယ္” တစ္တိုင္းျပည္လုံး ပါတီစုံ ဒီမိုကေရစီစနစ္ က်င့္သုံးမယ္လို႔ ေကာ္မ႐ွင္က ခြင့္ျပဳခဲ့တာေၾကာင့္ တရားဝင္တည္ေထာင္ထားတဲ့ ပါတီေတြက မိမိတို႔ မဲဆႏၵ နယ္ေျမအသီးသီးကို မဲဆြယ္စည္း႐ုံးၾကမယ္။ အဲဒီ စည္း႐ုံးေရးကာလမွာ အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ရဲ႕ ေဆာင္ပုဒ္က “ငုနဲ႔ ပိေတာက္ ေႏြမွာလိႈင္သည္၊ စုနဲ႔ ခေမာက္ ေမမွာ ႏုိင္မည္” လို႔ ေႂကြးေၾကာ္ခဲ့တာမဟုတ္လား။ ၁၉၉၀ ခုႏွစ္ေမလ(၂၇)ရက္ေန႔မွာ ပါတီစုံဒီမိုကေရစီစနစ္နဲ႔ ယွဥ္ၿပိဳင္တဲ့အခါ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္က မဲႏိုင္လိမ့္မယ္ဆိုတဲ့ ႀကိဳတင္နိမိတ္သေဘာျဖစ္တယ္။

“အသြယ္သြယ္ နယ္ပယ္၌ေဆာ္ၾသ” အဲဒီလို မဲႏိုင္ၿပီးေသာအခါ ကမၻာ့ထုံးတမ္းအစဥ္အလာ ႐ိွသည္ႏွင့္ အညီ ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ ဥပေဒေတြ ေရးဆြဲလိမ့္မယ္။ တနည္း တိုင္းျပဳျပည္ျပဳလႊတ္ေတာ္ ေခၚယူလိမ့္မယ္။ ေရးဆြဲၿပီးတဲ့ ဥပေဒေတြကို ျပည္နယ္အသီးသီးကို ႐ွင္းလင္းတင္ျပ အတည္ျပဳခ်က္ ေတြယူဖို႔အတြက္ ျမန္မာျပည္ အႏွံ႔ လွည္းေန ေလွေအာင္း ျမင္းေဇာင္းမက်န္ ေဆာ္ၾသလိမ့္မယ္။

“ထုံးအိုးေတြ ေရမွာေမွ်ာတယ္၊ (သင္း) ေတာက္ေလွ်ာက္ေလွ်ာ” ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ေခၚယူၿပီးလို႔ ေရးဆြဲ အတည္ျပဳ လာတဲ့ ဥပေဒေတြဟာ ေ႐ွးထုံးေတြျဖစ္တဲ့ (၁၉၄၇)ခုႏွစ္ ဥပေဒ၊ (၁၉၇၄) ခုႏွစ္ ဥပေဒ အစ႐ိွတဲ့ မဆလအႀကိဳက္ေရးဆြဲခဲ့ေသာ ထုံးနည္းဥပေဒေတြ ေရစုံေမွ်ာမယ္၊ ေပ်ာက္ျပယ္သြားမယ္ လို႔ေျပာျခင္းျဖစ္တယ္။ မဆလေခတ္ကို ထူေထာင္ခဲ့တဲ့ အေျခခံဥပေဒႏွင့္အတူ ၎ဥပေဒေတြကို အသက္ သြင္းခဲ့ၾကတဲ့ ေနဝင္း၊ စိန္လြင္၊ ေမာင္ေမာင္၊ ေစာေမာင္ကအစ ၎ဥပေဒ ေတြကို ဆက္ၿပီးအသက္သြင္းခ်င္တဲ့ ခင္ညြန္႔အပါအဝင္ သန္းေ႐ႊအဆုံး နအဖ တစ္ခုလုံး ပတ္သက္ဆက္ႏြယ္ေနတဲ့ သင္းတို႔ တေတြလည္း ေလွ်ာမွာပဲလို႔ ေျပာျခင္း ျဖစ္တယ္။

ေအာင္ဆန္းလႊတ္ေတာ္ မင္းေလာင္းေပၚ ဆိုသည့္ တေဘာင္စကားသည္ ကြယ္လြန္သြားၿပီျဖစ္ေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္းက လႊတ္ေတာ္မေခၚႏိုင္ေတာ့ပါ။ သို႔ေသာ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ ေသြးဆက္ျဖစ္ေသာ သမီးျဖစ္သူ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္မွ တတိုင္းျပည္လုံး႐ိွ မဲဆႏၵ႐ွင္မ်ား၏ ဆႏၵအရ အႏိုင္ရပါတီက ဦးေဆာင္၍ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ေခၚယူလိမ့္မယ္လို႔ အဓိပၸါယ္သက္ေရာက္တဲ့ တေဘာင္စကားျဖစ္ပါ တယ္။ ဒီေန႔အႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္ ကာလအထိ လႊတ္ေတာ္မေခၚယူႏိုင္တာဟာ စစ္အစိုးရသည္ ၎တေဘာင္စကားမ်ားကို မပ်က္ပ်က္ေအာင္ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ ဖ်က္ေနျခင္း၊ ဓါတ္႐ိုက္ ဓါတ္ဆင္ ျပဳလုပ္ျခင္း၊ ယၾတာ အမ်ိဳးမ်ိဳးျပဳလုပ္ျခင္း၊ နာမ္ႏိွမ္ျခင္း အစ႐ိွတဲ့ ေထရဝါဒႏွင့္ဆန္႔က်င္ေသာ သူတို႔အာဏာတည္ၿမဲဖို႔အတြက္ နည္းမ်ိဳးစုံသုံးၿပီး ဖ်က္ေနျခင္းျဖစ္တယ္။ လႊတ္ေတာ္မေပၚေရး၊ လႊတ္ေတာ္မေခၚႏိုင္ေရးအတြက္ အခ်ိန္ဆြဲျခင္း ၊အမ်ိဳးအစား ေလသံတူ ေညာင္ႏွစ္ပင္ ေနာက္ဆံုးထား၍ အမ်ိဳးသားညီလာခံက်င္းပေနျခင္း လႊတ္ေတာ္ကိုယ္အမတ္ေတြကို ဖမ္းဆီးေထာင္ခ်ေနျခင္း၊ အခ်ိဳ႔အမတ္ေတြကို တိုင္းျပည္အတြင္းမွာေနလို႔မရေအာင္ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ ေႏွာင့္ယွက္ေနျခင္း၊ (၂၀၀၇)ခုႏွစ္ ေမလ (၁၀)ရက္ေန႔မွာ ျပည္လံုးကၽြတ္ဆႏၵခံယူပြဲ က်င္းပျခင္းအစရွိတဲ့ ေအာင္ဆန္းလႊတ္္ေတာ္မေပၚေပါက္ ေအာင္ ျပဳလုပ္ေနျခင္းျဖစ္တယ္။ တေဘာင္ဆိုတာ ေဆြးမွမွန္တယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ကိုေတာ့ ကိုေရႊ န.အ.ဖ.မ်ား သိမယ္မထင္ပါ။ သာသနာတ၀က္ မင္းေကာင္းတစ္ဆက္လို႔ တေဘာင္ေတြလဲ ေပၚထြက္ခဲ့တာေၾကာင့္ ယေန႔ ၾကပ္ေျပးေနျပည္ေတာ္ကိုထူေထာင္ေတာ္မူေသာသန္းေရႊသည္ သူ႕ကိုယ္သူဘ၀ရွင္မင္းၾတားႀကီးလို႔ အထင္ ေရာက္ေနသည္။ တကယ္တမ္းဆန္စစ္လိုက္ေသာအခါ ေန၀င္းအစ သန္းေရႊအဆံုးအားလံုးေသာမင္းတို႔သည္ အဆိုးသက္သက္ျဖစ္ၾကသည့္အတြက္ သာသနာတ၀က္ မင္းဆိုး အဆက္ဆက္ဆိုသည့္ စကားႏွင့္သာ ညီညြတ္ ေနေပသည္။ ယခုေရးေသာ တေဘာင္စာကိုဖတ္သူအပါင္းတို႔သည္တေဘာင္ဖတ္၍အေခ်ာင္ႏွပ္ေနျခင္း တေဘာင္ရြတ္၍အေခ်ာင္လြတ္ေနျခင္း တေဘာင္နိမိတ္ နဲ႔ အေခ်ာင္အိပ္ ေနျခင္း၊ တေဘာင္သေဘာမွာ အေခ်ာင္ေမွ်ာေနျခင္း တေဘာင္စကားေတြနဲ႔ အေခ်ာင္နားေနျခင္း ဆိုတဲ့ လက္ေတြ႕မပါေသာ စိတ္ကူးယဥ္မႈ မ်ားကိုေဖ်ာက္ဖ်က္ျပစ္ပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္အင္း၀ေခတ္မွသည္ ရဲေဘာ္သံုးက်ိပ္ ေခတ္အထိ ရြပ္ရြပ္ခၽြံခၽြံ သူမတူေအာင္ ေတာ္လွန္တိုက္ပြဲ၀င္ခဲ့သည့္အတြက္ လိုရာ ခရီးကို ေရာက္ခဲ့ၾကၿပီး တေဘာင္ဟူသည္ ျဖစ္ေပၚဆဲ ေနာင္ျဖစ္ေပၚလာမည့္ အနာဂါတ္ကို ထင္ဟပ္ ေစေသာစကားမ်ိဳးျဖစ္သည္။ တနည္းေျပာလွ်င္ နည္းေပးလမ္းျပ သဖြယ္ျဖစ္သည္ လက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ ေဖၚရမွာက စနစ္တက်သိေသာသူမ်ားက ဦးေဆာင္လွ်က္ လိုရာခရီးသိို႔ေရာက္ေအာင္ တိုင္းျပည္ အႏွံ႔ ျပဳလုပ္ ေဆာင္ရြက္ရမွာျဖစ္တယ္။

(၁၃၅၀)ျပည့္လူုထုုအေရးေတာ္ပံုၿပီးစက “ဇာနည္ၾကက္မ” ဆိုတဲ့ တေဘာင္ႏွင့္ ဆက္စပ္ၾကည့္ပါ “ဂူပုန္းတဲ့ ခင္ႀကီးေပ်ာ္တ္ို႔ရယ္ သမီးေတာ္လႊတ္လိုက္ပါအံုး၊ ဇာနည္ၾကက္မ သူတြန္လွ်င္ ဇမၶဴတခြင္လင္းလို႔မဆံုး” လို႔ ေတြ႕ရမွာပါ ။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံေရးကို အတိတ္ေဆာင္၍ နိမိတ္တေဘာင္စကားေတြႏွင့္ ျမန္မာလူထုကို ႏႈိးေဆာ္လိုက္ပါတယ္၊ ေအာင္ဆန္းလႊတ္ေတာ္ အျမန္ေပၚ ေပါက္ေရးသည္ ျမန္မာျပည္သားအားလံုး၏ တာ၀န္ ပင္ျဖစ္ပါသည္။ ။



မင္းေခါင္ေျမး

အျပည့္အစုံသို႔...

“မိစၧာလူမိုက္… ဓါတ္ေတြခိုက္… ျမန္စြာပ်က္စီးၾကလိမ့္မည္”

on Friday, January 9, 2009

ေနတဆူလတဆူလိုထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားတဲဲ ့သာမညေတာင္ ဆရာေတာ္ဦး၀ိမလရဲ့ႂကြင္းက်န္ေနတဲ့ ဆရာေတာ္ ရုပ္ကလာပ္ကိုတပည့္ေတြပူေဇာ္ဘို႕အဓိ႒ာန္နဲ႕သာမညေတာင္မွာထားရစ္ခဲ့ပါတယ္။ ၀ိဇၨာေတြရဲ့အလုိအရ တပည့္လက္၀ယ္မွာထားခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ တပည့္သာ၀ကေ၀ေနရာတို႕ကုသိုလ္တရားပြါးဖို႕ထားခဲ့တာဆိုလွ်င္ပို၍ေလွ်ာ္ကန္သင့္ျမတ္ေပလိမ့္မည္။ ၀ိဇၨာလမ္းစဥ္လိုက္စားသူမ်ားသိၾကပါသည္။ျမန္မာႏို္င္ငံႏွင့္ပါတ္သက္တဲ့ ေကာလာဟာလ သတင္းေတြက မ်ားလြန္းေတာ့ ယံုရအခက္ျဖစ္ေနပါသည္။ အမည္မသိ ေခါင္းစြပ္အမဲ ေပ်ာက္က်ား၀တ္စံု၀တ္ထားတဲ့ လက္နက္ ကိုင္လူတစု လာေရာက္လုယူသြား တယ္ဆိုတဲ့ သတင္းဟာေတာမီးပမာတကမာၻလံုးပ်ံႏွံ႔သြားတယ္။ ေတာ္ေတာ္လဲအံ့ၾသတုန္ လုဳပ္မိတယ္ ဆရာေတာ္ရုပ္ကလပ္ကိုမီးရႈိ႕ဖ်က္ဆီးလိုက္တယ္ ဆိုတဲ့ေနာက္ဆက္တြဲ သတင္းေတြလဲ ထြက္ေပၚလာခဲ့တယ္။ ဘာေၾကာင့္ဒီလိုျပဳလုပ္ၾကတာာလဲလို႕ ေတြးနယ္ခ်ဲ႕ မိေတာ့တယ္။ ……
ျမန္မာႏိုင္ငံမွာမၾကံဳ စဖႈးထူးကဲ့တဲ့ သတင္းေတြဟာ (၁၉၈၉) ခုႏွစ္ေလာက္ထဲက အံဘြြယ္ဘနန္္း ၾသခ်ေလာက္ ေအာင္ ၾကံဳရ ၾကားရ ေတ႔ြျမင္ခဲ့ရတယ္။ ေက်ာက္ဆင္းတု ကိုယ္ေတာ္ေတြ ရင္ေမာက္လို႕ မ်က္ရည္ယိုထြက္လို႕ ပုပၸါးေတာင္ကလပ္မွာ ေျမေတြတ ေျဖးေျဖး နိမ့္ဆင္းသြားလို႕ က်ိဳက္ထီးရိုးရေသ့ေတာင္ဘက္မွာ ေတာင္ေတြ ျပိဳၾကလို႕ ေရၾကီး လို႕ ေရႊတိဂံုထးီေတာ္ ေတာ္ေတာ္နဲ႕ ျပန္တင္လို႕မရလို႕ဆိုတဲ့ ထူးဆန္းအံၾသဖြယ္ရာ အျဖစ္ အပ်က္ေတြဟာ မိမိတို႕ကိုယ္ကို ဘုန္းရွင္ ကံရွင္ သမာၻရွင္ေတြလို႔ အထင္ေရာက္ျပီး သူတို႕စိတ္ထဲရွိသမွ် ထင္တိုင္းၾကဲခဲ့တဲ့ စစ္အာဏာာရွင္န၀တ နအဖ လက္ထက္မွာေပၚ ခဲ့တာျဖစ္ပါ တယ္။
ကမၻာဗုဒၶ၀ိပႆနာလို႕ ကမၻာႏိုင္ငံအသီးသီးမွာ လူသိမ်ားျပီး တရားစခန္းေတြဖြင့္ သာသနာအဆံုးအမေတြ တည္ေအာင္ၾကိဳးစားအားထုတ္ေနတဲ့လူဓမၼကထိက၊ ကမၼ႒ာနစရိယ ဆရာတဆူျဖစ္တဲ့ ဆရာၾကီးဦးဂိုအင္ဂါ ကို တရားအေမြေပးသူူဟာ ဆရာၾကီး ဦးဘခင္ ျဖစ္ပါတယ္။ တခါ ဆရာၾကီးဦးဘခင္ကို ဒီလိုတရားဉာဏ္ေတြေရာက္ ေအာင္ သြန္သင္ ညႊန္ျပ ဆံုးမခဲ့တာက ဆရာသက္။ အနာဂါမ္ဆရာသက္ၾကီးလို႔ ့ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ထင္ရွားေက်ာ္ ၾကားတဲ့ လူဓမၼကထိက ဆရာတဦးပါ။
ထိုအနာဂါမ္ဆရာၾကီး၏ ႂကြင္းက်န္ရစ္ေသာရုပ္ကလပ္ကိုရန္ကုန္ျမိဳ႕ ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ရဲ႕့ ေျမာက္ဘက္မုခ္ ေသြးေဆးကန္အနီး အာဇာနည္ဗိမာန္ရဲ႕့ အထက္ကုန္းေျမျမင့္မွာ ဂူသြင္းျမွဳပ္ႏွံခဲ့ပါတယ္။
၁၉၈၈ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ (၁၈) ရက္ေန႕မွစ၍ တိုင္းျပည္ရဲ႕အာဏာအရပ္ရပ္ကို အာဏာသိမ္းျပီးတက္ခဲ့တဲ့ စစ္အစိုးရက၊ န၀တ ဆိုျပီးဆိုင္းဘုတ္ေထာင္တဲ့ အခ်ိဳန္မွစ၍ အေဖ့ထက္သားတစ္လၾကီးဆိုတဲ့ စကားႏွစ္အညီ အထက္ကေျပာခဲ့တဲ့ အနာဂါမ္ဆရာသက္ ၾကီး၏ဂူအပါအ၀င္ အာဇာနည္ဗိမၼန္ရဲ႕အထက္မွာ ေက်ာက္တံုးၾကီး တတံုးစိုက္ထူျပီး သူရဲေကာင္းစစ္သည္ဗိမၼန္ဆိုျပီး ပန္းျခံတခု တည္ေဆာက္ခဲ့တဲ့အတြက္ အဲဒီအခ်ိန္မွစ၍ အနာဂါမ္ဆရာသက္ၾကီးရဲ႕ ဂူလဲေပ်ာက္ျခင္းမလွ ေပ်ာက္ကြယ္သြားျပီး ယေန႕အခ်ိဳန္ထိဘယ္ ေရာက္သြားသည္ မသိျဖစ္ခဲ့တယ္။
ပဲခူးျမိဳ႕ရဲ႕အဂၤ ါေဒါင့္မွာ ရာဇာဓိရာဇ္လက္ထက္၊ ဘရင့္ေနာင္လက္ထက္မွ ဘီအိုင္ေအ ဘီဒီေအ ေခတ္အထိ ေအာင္ေျမလို႕သက္မွတ္ခဲ့တဲ့ ေနရာထူး ေနရာျမတ္တခုရွိခဲ့ပါတယ္္။ တိုက္ပြဲ၀င္သူတုိ႕ရဲ႕ေအာင္ေျမျဖစ္လို႕လား။ ပဲခူးၿမိဳ႕ကို အညႊန္႕ခ်ိဳးျခင္လို႕လားဆိုတာ သဲသဲ ကြဲကြဲ မသိရေပမဲ့ နံႏိွမ္တဲ့အေနနဲ႕ သုႆန္ အျဖစ္ေျပာင္းလဲ ခဲ့တယ္။
စစ္အာဏာရွင္တို႕ရဲ႕ ပေရာဟိတ္ေတြရဲ့အစီအမံျဖင့္ သမိုင္း၀င္ေနရာေကာင္း ေနရာသန္႕ေနရာျမတ္ဟာ သုႆန္တစသခ်ဳႋင္း၀ျဖစ္ခဲ့ရျပီး။ သမိုင္းအစဥ္အလာၾကီးမားတဲ့ ေနရာေတြကို မဖ်က္ဆီးသင့္ေၾကာင္း လူအေပါင္းကစာေရးအေၾကာင္းၾကားေတာင္း ဆိုေပမဲ့ ငါျမင္းငါစိုင္း စစ္ကိုင္းေရာက္ေရာက္ဆိုတဲ့သေဘာနဲ႕ ထင္ရာစိုင္းခဲ့ၾကျပီ။ ထိုကဲ့သို႕ထင္ရာစို္င္းႏိုင္ေအာင္ အထက္ကေျပာခဲ့တဲ့ပေရာဟိတ္ေတြထဲမွာ ဘုန္းၾကီး ပေရာဟိတ္ေတြလဲပါတယ္။
ဆူးေလေစတီေတာ္ကို ဘက္စံုမြမ္းမံျပင္ဆင္တယ္ဆိုျပီး ကုန္းေတာ္ ပါတ္လည္မွာရွိတဲ့ေျမေတြကို ဖဲ့ထုတ္ျပီး သမၼတရုပ္ရွင္ရံုေရွ႕က တံတားေဆာက္တဲ့ေနရာ မွာ၄င္းဘုရားေျမေတြကိုဖို႕ခဲ့တယ္။ အညာသီဟေတာဘုရား ပခုကၠဴသီဟိုရ္ရွင္ဘုရားကိုလဲ ပံုသ႑န္အတုျပဳလုပ္ျပီး ၄င္းဘုရားအစစ္ကို အေလာင္းစည္သူမင္းရဲ့ ျပဒါးရွင္လံုး ရွိတယ္ဆိုျပီးအပိုင္းပိုင္းအတစ္တစ္ျဖတ္ေတာက္ခါ ျပဒါးရွင္လံုးရွာပံုေတာ္ဖြင့္ခဲ့ဘူးတယ္။ ပုဂံရာဇ၀င္မွာ အထင္ အရွားရွိခဲ့ဘူးတဲ့ ထီးလိုမင္းလိုေစတီကို အမည္ပညတ္ေျပာင္းျပီး ထီးေရာက္မင္းေရာက္ေစတီလို႕ အမည္ ေျပာင္းလဲသက္မွတ္ခဲ့တယ္။ က်ိဳက္ထီးရုိးေစတီကိုလဲ မူလပံုသ႑ာန္ကိုဖ်က္ျပီး ပံုစံအသစ္တည္ေဆာက္ခဲ့တယ္။ မႏၱေလးျမိဳ႕က မဟာမုနိရုပ္ရွင္ေတာ္ျမတ္ၾကီးကိုလဲ ဗိုက္ေဖါက္႒ာပနာေတြခိုးယူခဲ့တယ္။ သူတို္႕လ္ိုခ်င္လွ်င္ ဘာမဆိုလက္နက္အားကိုးဓါးျပသူခိုးလိုအမ်ိဳးမ်ိဳးၾကိဳးစားအားထုတ္ခဲ့ ၾကတယ္။
ေထရဝါဒသာသနာထြန္းကားရာ ျမန္မာႏိုင္ငံေဒသအသီးသီးမွာ ပဋိယက္ ပဋိပတ္ အက်င့္ျမတ္ေတြတင္မက ေလာကီသူေတာ္ေကာင္းလမ္းစဥ္ကို က်င့္ႀကံပြားမ်ား အားထုတ္ ၾက တဲ့ ဆရာေကာင္းဆရာမြန္မ်ားဟာ ရေသ့၊ ရဟန္းအသြင္မက၊ လူပုဂၢိဳလ္၊ လူသူေတာ္ ေတြပါ ထင္ရွားစြာရွိေနဆဲ၊ ေဆးအတတ္္၊ ဓါတ္အတတ္၊ နကၡတ္ အတတ္၊ အင္း၊ အိုင္၊ ခလဲွ႕၊ လက္ဖြဲ႕၊ မႏၱာန္ပါမက်န္သူလမ္းစဥ္ႏွင့္သူ၊ က်င့္ၾကံပြားမ်ားအားထုတ္ၾကတဲ့ သူအေပါင္းဟာ မေရတြက္ႏွိုင္ေအာင္မ်ားျပားလွပါတယ္၊ အေျခခံအားျဖင့္ ဘုရားဂုဏ္၊ တရားဂုဏ္၊ သံဃာဂုဏ္ေတာ္ေတြကို ပူေဇာ္ရြတ္ဆိုရင္း ေလာကီလူသားေတြကို အက်ိဳးျပဳမည္႔ ပညာရပ္ေတြ က်င့္ႀကံ ပြားမ်ားအားထုတ္ၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကိုပင္ ေလာကီ ၀ိဇၨာလိုင္းလို႔လြယ္လြယ္ကူကူ မွတ္ယူၾကပါတယ္။ ယထာဘူတညာဏ္ကို အေျခခံၿပီး ၀ိပႆနာတရားအစစ္ကို က်င့္ႀကံအားထုတ္ေတာ္မူၾကတဲ့သူအေပါင္းကို ေလာကုတၱရာ ၀ိဇၨာလမ္းစဥ္လို႔ အမည္သညာ ေခၚဆိုၾကပါတယ္။ ေလာကီ၀ိဇၨာလိုင္းမွရပ္နားၿပီး ေလာကုတၱရာ ၀ိဇၨာလိုင္းကို ကူးေျပာင္းအားထုတ္သူေတြကိုေတာ့ ဓမၼ၀ိဇၨာလို႔ထပ္ဆင့္ေခၚဆို္ျပန္တယ္။
အဲဒီလိုက်င့္ႀကံအားထုပ္သူေတြထဲမွာ ေလာကီ၀ိဇၨာလိုင္းက ျပဒါးသံေသ၊ ေဆး၊ အင္းေတြနဲ႔ စံံုညီထေျမာက္ ေပါက္ခ်င္တိုင္းေပါက္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ထူးေတြလည္းရွိပါတယ္။ ဆရာ၊ သာသနာ၊ ေ၀ေနယ် မိမိတို႔ဆိုတဲ့ အက်ိဳးေလးျဖာကို မိမိတို႔ု၏ အာယုကပ္ရွိသည္ ႏွင့္အညီ စြမ္းစြမ္းတမံ ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူၾကပါတယ္။ လူသိမခံတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြရွိသလို လူသိမခံဘဲ လူမသိသူမသိ ပရိသတ္အကပ္မခံဘဲ မိမိျပဳလုပ္စရာရွိတဲ့ ကိစၥ မွန္သမွ်ကို ၿပီးေျမာက္ေအာင္ျမင္ေအာင္ ျပဳလုပ္တတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးေတြလဲရွိခဲ့ဘူးတယ္။ ရွိေနဆဲလဲျဖစ္ တယ္။ အဲဒီလို ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးေတြထဲမွာ သာမညေတာင္ ဆရာေတာ္ ဦး၀ိနယ ဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံ တြင္မက ၊ ကမၻာ မွာလည္း ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားတဲ့ မေထရ္ တစ္ပါးပါ။ ဆရာေတာ္ ေက်ာင္းကို ေရာက္လာတဲ့ မည္သူမဆို အယုတ္ အလတ္ အျမတ္ မေရြးဧည့္ခံေကၽြးေမြးေန တာကို ေရာက္ဖူးသူတိုင္းႏွင့္ စာဖူးသူတိုင္း ဆရာေတာ္ေက်းဇူးကို သိၾကမွာပါ။ ျမန္မာ စကားပံုရွိပါတယ္ ။“ တလုပ္စားဖူး သူ႔ေက်းဇူး အထူးသိလ်ွက္ အဆပ္ခက္၏” တဲ့ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမ်ွ နယ္ေလးရပ္က ေရာက္လာတဲ့ ဘုရားဖူးဧည့္ ပရိႆတ္အေပါင္းဟာ ဆရာေတာ္ စီမံဧည့္ခံေကၽြးေမြးတဲ့ ထမင္းကိုစားၿပီး ပုတီးစိတ္ၾက၊ တရားနာၾက၊ ဘုရားဖူးၾက သာမညေတာင္ဟာ ၾကက္ပ်ံမက် စည္ကားတဲ့ေနရာ တစ္ခုဆိုတာ ေရာက္ဖူးသူတိုင္း ျပန္လည္တသ ေျပာၾကစၿမဲပါ။ ဆရာေတာ္ေကၽြးခဲ့ဘူးတဲ့ ေက်းဇူးတရားေတြဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံအႏွံ႔ နယ္ေလးရပ္မွာရွိၾကတဲ့ ပရိႆတ္အေပါင္းတို႔ရဲ႕အေပၚမွာ ယေန႔အထိ ၾသဇာလြမ္းမိုးေနဆဲပါ။ ဆရာေတာ္ကို ခ်စ္ခင္ယံုၾကည္ ၊ ၾကည္ညိဳေလးစားတဲ့ ခုႏွစ္ရက္သားသမီး အေပါင္းတို႔၏ စိတ္သ႑ာန္မွာ ဆရာေတာ္ ရုပ္ၾကြင္းကို ယခုလို အတင္းအဓမၼ လုယူဖ်က္ဆီးလိုက္တာကို ေၾကနပ္ႏွစ္သက္ေနမွာလား.။ ဒါမွမဟုတ္ ရာဇေတာ၀ါမို႔ ေၾကာက္ရြံ႕ေနၾကတာလား။ မဟုတ္တာ မမွန္တာေတြ လုပ္ေနသမ်ွကို ေခါင္း
ငံု႔ခံေနရတဲ့ အေလ့အက်င့္ေတြမ်ားေနလို႔လား။ ခႏၱီစ.. မႏိုင္လို႔ သည္းးခံေနတာလား။ တေပါစ.. မရွိလို႕ငတ္လို႔ ခ်ိဳ႕ၿခံေနတာလား..ဆိုတဲ့ စကားမ်ိဳးလို ျဖစ္ေနၿပီ။
ေလာကီ၀ိဇၨာလမ္းစဥ္ကိုု မိမိတို႔ ပါရမီအေလွ်ာက္ ျဖည့္က်င့္ ဆည္းပူးက်င့္ႀကံပြား မ်ားအားထုတ္ေတာ့မယ္ ဆိုလ်ွင္ အမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ သာသနာ အတြက္ ထမ္းရြက္ပါ့မယ္။ ခုႏွစ္ရက္ သားသမီးအေပါင္းတို႔၏ ေကာင္းက်ိဳး မွန္သမ်ွကို ထမ္းရြက္ပါ့မယ္ ဆိုၿပီး ဦးစြာမိမိတို႔ ႏွဳတ္က ဘုရားကို တိုင္တည္ၿပီး သစၥာဆိုၾကပါတယ္။ လူတစ္စု ေကာင္းစားေအာင္လုပ္ပါ့ မယ္လို႔ သစၥာဆိုတဲ့သူ မရွိပါဘူး။ ဒီေန႔ကာလ ၀ိဇၨာအတတ္ပညာ တစ္ခုခု စြမ္းအင္ သိဒၶိ တစ္ခုခု ရရွိလာၿပီဆိုလ်ွင္ (သို႔မဟုတ္) ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားလာၿပီဆိုလ်ွင္ မင္းစိုးးရာဇာ အာဏာပိုင္ အဖြဲ႔အစည္းတို႔ရဲ႕ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္မႈ ခံရၿပီဆိုလွ်င္(သို႔) မင္းစိုးရာဇာတို႔၏ တံစိုးလက္ေဆာင္ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ရေနၿပီဆိိုလ်ွင္ မင္းလိုလိုက္ မင္းႀကိဳက္ခစားၾကတဲ့ မင္းေျမွာင္ ကပ္ပါးလုပ္ၿပီး ထိုပုဂၢိဳလ္ေတြအႀကိဳက္ အခါေပး ျခင္း ယၾတာေပးျခင္း အစီအမံျပဳလုပ္ေပးျခင္း အာဏာ ရာထူတည္ၿမဲေရးအတြက္ အစြမ္းကုန္ ႀကိဳးပမ္းၾက ေတာ့တာပဲ။ ၄င္းတို႔တတ္ေသာ အတတ္ပညာျဖင့္ ျပည္သူလူထုကို ညွင္းပမ္း ႏွိပ္စက္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ၿပီး
မင္းဆရာ လုပ္ေနတဲ့ သူေတြလည္းရွိတယ္။ အင္မတန္ေပါမ်ားတဲ့ ကာလျဖစ္ေနၿပီ။ ခုႏွစ္ရက္သားသမီးအေပါင္းကို မသိမသာ ႏွိပ္စက္ေနတာ ေတြ႕လာရတယ္။ စိတ္မခ်မ္းေျမ႕ဖြယ္ ပါတကား..။ မူလမိမိိတို႔ ႏႈုတ္ထြက္သစၥာေတြ ပ်က္ေနတဲ့အတြက္ တေန႔ေန႔ တခ်ိန္ခ်ိန္ မွာမိမိတို႔ရဲ႕ ႏႈတ္ထြက္ ၀စီသစၥာေတြ ျပန္စူးလိမ့္မယ္ဆိုတာ မေမ့ၾကနဲ႔လို႔ သတိေပးခ်င္တယ္။ ၀ိဇၨာဓာတ္က နည္းနည္း လူဓာတ္ေတြက မ်ားမ်ား ဟိိတ္နဲ႔ဟန္နဲ႔ ဓာတ္လုပ္ေနတဲ့ လူေတြလည္း မနဲမေနာပါလား။ သာသနာေတာ္ရဲ႕မ်က္ႏွာကို ေထာက္ပါ ။
ေ၀ေနယ် ေခၚ ခုႏွစ္ရက္သားသမီးအေပါင္းတို႔ရဲ႕ ဘ၀ေတြကိုလည္း စာနာသနားၾကပါ။ ၀ိဇၨာလမ္းစဥ္လိုက္တယ္ဆိုေပမယ့္ မိမိတို႔ရဲ႕ မူလစိတ္က မမွန္လ်ွင္ ေဒ၀ဒတ္လို ငရဲက်လိမ့္မယ္။ မေကာင္းတဲ့ ဓာတ္ဆိုး ဓာတ္ယုတ္ ဓာတ္ပုတ္ေတြ ကို ေျမလွန္ဖို႔ မိမိတို႔ရဲ႕စိတ္ပုတ္ စိတ္ယုတ္ေတြကို မိမိတို႔၏ စိတ္ႏွလံုးအိမ္ အတြင္းက ညွစ္ထုတ္ဖို႔ အခ်ိန္တန္ၿပီ။ ၀ိဇၨာညာဏ္ အလင္းေပါက္ၿပီး တိုင္းသူျပည္သား လူအမ်ား ခုႏွစ္ရက္္ သားသမီးအေပါင္းကိုကယ္တင္ႏိုင္ၾကပါေစ…။


မင္းေခါင္ေျမး

အျပည့္အစုံသို႔...

“ျပည္သူမ်ားအတြက္ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ဓါတ္ဆင္ ဓါတ္႐ိုက္ ယၾတာ”

on Friday, January 2, 2009

ကၽြႏ္ုပ္သည္ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ ႏိုဝဘၤာလ(၉)ရက္ေန႔မွစ၍ အဘဆရာႀကီး မင္းသိခၤ ဤကမၻာေျမမွ ျပန္လည္ ထြက္ခြါသြားသည့္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ (၁)ရက္ေန႔အထိ ကၽြႏ္ုပ္၏ ကတိသစၥာ႐ိွသည္ႏွင့္အညီ ဝိဇၨာပညာရပ္တခုကို ထုတ္ေဖၚအသုံးျပဳခြင့္မ႐ိွဘဲ အခ်ိန္ကာလ (၉)လၾကာျမင့္စြာ သည္းခံေစာင့္ဆိုင္းခဲ့ရ၏။ ထိုေစာင့္ဆိုင္းခဲ့ရေသာကိစၥမွာ နအဖ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး သန္းေ႐ႊအား ကၽြႏု္ပ္တို႔၏ ဝိဇၨာယၾတာ ဓါတ္႐ိုက္ ဓါတ္ဆင္ပညာျဖင့္ ဆုံးမမည့္ကိစၥျဖစ္ၿပီး ကၽြႏ္ုပ္တို႔ တမ်ိဳးသားလုံး၏ သားစဥ္ေျမးဆက္တိုင္ေအာင္ ဒုကၡေပး လ်က္႐ိွေသာ စစ္အာဏာ႐ွင္စနစ္ လုံးဝခ်ဳပ္ၿငိမ္းေစေရးကိစၥျဖစ္၏။

နအဖ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးသန္းေ႐ႊသည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ တိုင္းသူျပည္သားမ်ားအေပၚတြင္ ရက္စက္ယုတ္မာ၏။ မိုက္႐ိုင္းေစာ္ကား၏။ ဆင္းရဲမြဲေတေစ၏။ နလံမထူႏိုင္ေအာင္ ႏိွပ္စက္၏။ အခ်ိန္ႏွင့္အမွ် ဝမ္းနည္းပူေဆြးေနၾက ရေအာင္ လုပ္ထား၏။ ေမတၱာပို႔ဆုေတာင္းၾကေသာ သံဃာေတာ္မ်ားကိုပင္ ေသနတ္ျဖင့္ ပစ္သတ္၏။ ဓါတ္တိုင္ မွာ ႀကိဳးတုပ္၍ ႐ိုက္ႏွက္၏။ ဘာသာ သာသနာကို စစ္ဖိနပ္ျဖင့္ နင္းေခ်၏။ တိုင္းျပည္ ပ်က္စီးရာပ်က္စီးေၾကာင္း မ်ား လုပ္၏။ ေခ်ာက္တီးေခ်ာက္ခ်က္ ညစ္ဥာဏ္ေလးျဖင့္ ျပည္ေထာင္စုဖြား တိုင္းရင္းသားအခ်င္းခ်င္း ေသြးကြဲ ေအာင္ခြဲ၍ ရန္တိုက္ေပး၏။ ျပည္သူျပည္သား အခ်င္းခ်င္းမသင့္တင့္ေအာင္ ႀကံ့ဖြံ႔ စြမ္းအား႐ွင္ဆိုေသာ အေရာင္ မ်ားဆိုးေပးၿပီး အိမ္ၾကက္ခ်င္းအိုးမဲသုတ္၍ ခြပ္ခိုင္းထား၏။ ဒုစ႐ိုက္သမား၊ အရက္သမားလူမိုက္မ်ားကို အရက္ တိုက္ ေငြေပးၿပီး ရပ္႐ြာမၿငိမ္သက္ေအာင္ ဗိန္းေဗာင္းတိုက္ေပး၏။ ထိုကဲ့သို႔ေသာလုပ္ရပ္မ်ားေၾကာင့္ ျပည္သူတ ို႔အေနျဖင့္ တိုင္းျပည္က ထြက္ေျပးႏိုင္သူမ်ား ထြက္ေျပးၾကရ၏။ ေထာင္ထဲေနႏုိင္သူမ်ားက ေထာင္ထဲေနၾကရ၏။ က်န္ျပည္သူမ်ားမွာ ေက်းကၽြန္သဖြယ္ေနၾကရ၏။ ထိုသို႔ေသာ ျပည္သူတို႔၏ ဒုကၡမ်ားကို ကယ္တင္ႏိုင္ေရးကိစၥမွာ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ေဗဒင္လကၡဏာ ဂမီ ၻရဝိဇၨာ ပညာ႐ွင္မ်ား၏ ပခုံးေပၚ၌ သမိုင္းေပးတာဝန္တရပ္ အျဖစ္ က်ေရာက္ လွ်က္႐ိွ၏။

တေန႔သ၌ ေမွာ္ဘီၿမိဳ႔အစြန္ မရမ္းတလင္းေတာစပ္႐ိွ ကၽြႏ္ုပ္၏ ဆရာသခင္ေနထိုင္ေသာ အယူေတာ္ မဂၤလာၿခံအတြင္းသို႔ ပ်ားရည္ပုလင္းမ်ားႏွင့္ ငါးသုံးလုံးစီးကရက္(၁)ေတာင့္ကို ယူေဆာင္၍ ဆရာသခင္အား ကန္ေတာ့ရန္ ေရာက္႐ိွလွ်က္႐ိွ၏။ ထိုေန႔သည္ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ ႏိုဝဘၤာလ (၉)ရက္ေန႔ျဖစ္၏။ ဆရာသခင္အား ကၽြႏ္ုပ္၏ လာရင္းကိစၥေျပာဆိုႏိုင္ေရးအတြက္ နံက္(၃)နာရီတြင္ အိပ္ယာထရ၏။ တရားထိုင္ၿပီးစ ဆရာသခင္ အား ကံေကာင္းေထာက္မစြာျဖင့္ တေယာက္တည္းထိုင္ေနသည္ကို ေတြ႔ရ၏။ ဆရာသခင္က ကၽြႏု္ပ္အား ျမင္ျမင္ခ်င္း ……… မဂၤလာ႐ိွေသာ အာ႐ုံနံက္ခင္းပါ ဆရာေအာင္………..။ ဟု စတင္ႏႈတ္ခြန္းဆက္၏။ ဆရာသခင္အား ကၽြႏ္ုပ္က က်ိဳးႏြံစြာကန္ေတာ့၏။ ဆရာတပည့္ႏွစ္ဦး ဆိတ္ႏို႔ ဂ်င္းျပဳတ္ရည္ တို႔ျဖင့္ ေဖ်ာ္ေသာ လၻက္ရည္ကိုသုံးေဆာင္ရင္း စကားစျမည္ေျပာဆိုၾက၏။ ကၽြႏ္ုပ္က……။ အဘရယ္ သံဃာေတာ္ေတြကို ေသနတ္နဲ႔ ပစ္သတ္တယ္၊ ျပည္သူေတြကို္လည္း သတ္တယ္၊ ႐ိုက္တယ္ ႏွက္တယ္။ ဖမ္းဟယ္ ဆီးဟယ္နဲ႔ ျပည္သူေတြေတာ့ အနိဌဖလ နဲ႔နပမ္းလုံး ေနရတယ္ဟု ေျပာ၏။ အဘက………..ရင္ေကာ့၍ ဝမ္းေခါင္းသံႀကီးကို ျပဳၿပီး…….. ဒီစစ္ေခြး႐ူးႀကီးသန္းေ႐ႊကို ေသခ်င္းဆိုးနဲ႔မသာေပၚေအာင္ ငါတို႔ ယၾတာပညာနဲ႔ လုပ္လို႔ရတယ္ ကြ……ဟု လႊတ္ကနဲေျပာ၏။ ကၽြႏ္ုပ္က……။ယၾတာဆိုတာ ပါဠိလို….ဣစိၦတံ၊ နိစိ ၦတံ၊ ဖသံယာတိ ပဝတၱတိဘိ၊ ယတရာ”........ လို႔ ဆိုတယ္မဟုတ္လားအဘ ဟုေမး၏။ အဘက....... ေအးဟုတ္တယ္ကြ၊ အဓိပၸါယ္ကေတာ့ကြာ လိုအပ္ေသာအက်ိဳး မလိုအပ္ေသာ အက်ိဳးႏွစ္ပါးတို႔ကို ေကာင္းစြာျဖစ္ေစတတ္ ေရာက္ေစတတ္ေသာေၾကာင့္ ထိုလကၡဏာကို ယၾတာဟု ေခၚေလသည္လို႔ ေရဝန္းဆရာေတာ္ေရးတဲ့ အဂၤဝိဇၨာ အလင္းျပ ယၾတာ ဓါတ္႐ိုက္ ဓါတ္ဆင္က်မ္းမွာ အတိအလင္းေရးထားတာ ႐ိွတယ္ကြ ဟု ေျပာ၏။ ဒီေလာက္ ေတာင္ေကာင္း တဲ့ အဘရဲ့ပညာကို သင္ေပးပါဟု ကၽြႏ္ုပ္က နားပူနားဆာလုပ္၏။ ႏြားပိန္တြယ္တြယ္၏။ အဘက မ်က္လုံးႀကီးျပဴးၿပီးေျပာျပန္၏။ ငါ့ရဲ့ပညာက ဝိဇၨာယၾတာ ဓါတ္ဆင္ ဓါတ္႐ိုက္နည္းကြ။ ငါတို႔တတိုင္းျပည္လုံးက ျပည္သူေတြ အားလုံးဝိုင္းလုပ္ၾကဖို႔ေတာ့လိုတယ္ကြ။ သိပ္ေသခ်ာတဲ့ နည္းကြ။ ႏွမအစိမ္းလိုက္ေပးေၾကး ေလာင္းရဲတဲ့နည္းကြ။ စကားအကုန္ေျပာမယ္ကြာ........။ ဒီေကာင္ႀကီး မဂန္႔ဘူးဆိုရင္၊ လွ်ာျဖတ္ခံမယ္ကြာ၊ လက္အျဖတ္ခံမယ္ကြာ၊ အိုကြာ.......... တကုိယ္လုံး အတုံးတုံး အတစ္တစ္........ တစ္လွည့္လို႔ အာမခံႏိုင္ပါ တယ္ကြာဟု ေျပာ၏။ ဒါေပမယ့္ တခုေတာ့႐ိွတယ္ဟု အဘက ေတြးေတြးဆဆ ဆက္ေျပာ၏။ ငါက ဝိဇၨာလမ္းလိုက္ေနၿပီကြ။ ဝိဇၨာရဲ့အလုပ္က မေကာင္းသူပယ္ ေကာင္းသူကယ္တဲ့အလုပ္ကို လုပ္တယ္ကြ။ လုပ္ထိုက္ေနတဲ့အလုပ္ကို လုပ္ရမွာေပါ့ကြာ။ ကဲကြာ......။ ငါမထြက္ခင္မွာ ဒီဓါတ္႐ိုက္ ဓါတ္ဆင္နည္းကို အသုံးမျပဳပါဘူးလို႔ မင္းကတိေပးႏိုင္တယ္ဆိုရင္ ငါသင္ေပးမယ္ ဟုေျပာ၏။ ထိုသို႔ေျပာၿပီးေနာက္ ငါ့ရ့ဲထြက္ပြဲ လြန္ရင္ေတာ့ မင္းသေဘာဘဲ ဟု ဆုိလိုက္ရာ။ ကၽြႏ္ုပ္က……။ ထြက္ပြဲဆိုတာ ဘာႀကီးတုန္းအဘ ဟု ေမးျမန္းရ၏။ အဘက ဝိဇၨာဓါတ္ဆိုတာ အ႐ွင္ဓါတ္ကြ၊ အ႐ွင္ထြက္ …. ထြက္တယ္လို႔ဘဲ သုံးတယ္ကြ၊ လူမိုက္ကေလးေရ အေသအခ်ာမွတ္ထားေဟ့။ ငါေသၿပီးမွ ငါ့ရဲ့ပညာကို အသုံးျပဳေလ ဟု ၿပံဳးၿပံဳးႀကီး ေျပာလိုက္၏။ ကၽြႏ္ုပ္က လိုက္နာပါမည္ဟု ကတိျပဳ၏။ အဘတိုက္ေသာ သစၥာေရကို ေသာက္၏။ အဘသည္ မၾကာမီအခ်ိန္က အဓိဌါန္တင္၍ ဂႏၶာရီထြက္၏။ ေတာရိပ္ေတာင္ရိပ္ခိုၿပီး ဂမီၻရ က်င့္စဥ္မ်ား က်င့္၏။ အဓိဌါန္ေအာင္ျမင္ ၿပီးေျမာက္၏။ ထိုၿပီးေျမာက္ခဲ့ေသာ က်င့္စဥ္မ်ားထဲမွ က်င့္စဥ္ အမွတ္(၅) ျဖစ္ေသာ မိမိခႏၶာကိုယ္မွေ႐ႊႀကိဳးလႊတ္ေသာ က်င့္စဥ္ကို အသုံးျပဳ၍ ႐ုပ္မွ နာမ္ခြါၿပီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးသန္းေ႐ႊ၏ အိမ္ ဘုရားခန္း႐ိွ ေ႐ႊကလပ္ျဖင့္ တခမ္းတနားထား႐ိွေသာ ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၁၂၉၄ ခုႏွစ္ တပို႔တြဲလၦန္း(၈)ရက္ ၾကာသပေတးေန႔တြင္ မီး႐ွဴးသန္႔စင္ ဖြားျမင္ေသာ ေမာင္သန္းေ႐ႊ အသက္(၁၂၀) ရွည္ေစေသာဝ္ ဟုပါ႐ိွသည့္ စစ္ဘီလူးႀကီး၏ ဇာတာရက္ခ်ဳပ္ကို ကူးယူခဲ့၏။ ထိုဇာတာရက္ခ်ဳပ္ကို ေ႐ွ႕ တြင္ခ်၍ ပညာကုန္သုံးၿပီး တြက္ခ်က္၏။ အႏွစ္ခ်ဳပ္ စစ္ထုတ္၏။ ထို႔ေနာက္ တတိုင္းျပည္လုံးျပည္သူအားလုံး ဓါတ္ဆင္ ဓါတ္႐ိုက္ၾကရမည့္ ဝိဇၨာယၾတာ ဓါတ္ဆင္ ဓါတ္႐ိုက္နည္းကို ကၽြႏ္ုပ္အား တထိုင္တည္း လက္ထပ္သင္ေပး၏။ ထိုေန႔မွစ၍ ကၽြႏ္ုပ္သည္ ကတိသစၥာျပဳထားခ်က္အရ အဘဆရာႀကီး မင္းသိခၤ၏ ဝိဇၨာယၾတာ ဓါတ္ဆင္ ဓါတ္႐ိုက္နည္းကို အသုံးမျပဳပဲေနရ၏။ ထုတ္ေဖၚခြင့္မျပဳရဲဘဲ ၿငိမ္ေနရ၏။ ေနေသးသပ ဂ်ိဳေသြးတျမျမ လုပ္ေနရ၏။ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ (၁)ရက္ေန႔တြင္ ဤကမၻာေျမေပၚမွ အဘဆရာႀကီး မင္းသိခၤ ျပန္လည္ထြက္ခြါသြားခဲ့ၿပီးျဖစ္၏။ ၾသဂုတ္လ (၅)ရက္ေန႔တြင္ အဘ၏ ထြက္ပြဲ က်င္းပခဲ့၏။ ငါ့ရဲ့ထြက္ပြဲလြန္ရင္ေတာ့ မင္းသေဘာပဲဟု ဆရာသခင္က မွာၾကားခဲ့ၿပီးျဖစ္ရာ……………….။

နအဖ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးသန္းေ႐ႊ (၇)ရက္အတြင္း အေသဆိုးျဖင့္ မသာေပၚေစမည့္ ျပည္သူေတြလုပ္ၾကရမည့္ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္အတြက္ ဓါတ္ဆင္ ဓါတ္႐ိုက္ ယၾတာ”

v နအဖ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးသန္းေ႐ႊ၏ ဓါတ္ပုံကို ေလးေထာင့္သံပုံးထဲ ထည့္၍

v ဓါတ္ပုံေပၚ႐ိွ ၎၏မ်က္ႏွာေပၚသို႔ င႐ုတ္ဆီ(၂)ပုလင္းေလာင္းခ်ပါ၊

v င႐ုတ္ဆီေလာင္းခ်ထားေသာ ဓါတ္ပုံ၏အေပၚမွ ေရခဲတုံးမ်ားျဖင့္ ဖိထားၿပီး

v သံပုံးကိုအဖုံးလုံေအာင္ပိတ္ရမည္။

v ထိုသံပုံးကို မိမိတို႔ အိမ္သာအတက္အဆင္း အ၀င္အထြက္ေနရာတြင္ထား၍

v အိမ္သာတက္တိုင္း ၎သံပုံးကို ဖေနာင့္နဲ႔ေပါက္ၿပီး ဒီသံပုံးထဲက အကုသိုလ္ ေကာင္ႀကီး ေသြးစိမ္းအန္ၿပီးေသစမ္း…….။ ဓမၼႏ ၱရာယ္ေကာင္ႀကီး ခုနစ္ရက္အတြင္း မသာေပၚစမ္း။ ငါတို႔တတိုင္းျပည္လုံး နင့္ေၾကာင့္ဒုကၡေရာက္လွၿပီ……. နင္ အဝိစိ ေရာက္မွေအးမွာ…..။ နင္ေသစမ္း……။ ေသခ်င္းဆိုးနဲ႔ အခုေသစမ္း ဟု မွင္ေမာင္း အျပည့္ျဖင့္ မာန္ပါပါ အမိန္႔ျပန္ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။

ေဆာင္ပုဒ္။ ။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ ေဗဒင္လကၡဏာ ဂမ ၻီရဝိဇၹာ ပညာ ပေယာဂေၾကာင့္ စစ္အာဏာ႐ွင္စနစ္လုံး၀ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေစရမည္။

အဘဆရာႀကီး မင္းသိခၤ၏သားတပည့္

ဆရာေအာင္

ေဗဒင္လကၡဏာဂမီ ၻရဝိဇၨပညာ႐ွင္

မွတ္ခ်က္။ ။ ဓါတ္ပုံအစား သတင္းစာတြင္ပါေသာ ဓါတ္ပုံကို ျဖတ္ထုတ္၍ အသုံးျပဳႏိုင္ပါသည္။ ဤဝိဇၨာယၾတာဓါတ္ဆင္ဓါတ္႐ိုက္နည္းအား မိတၱဴကူး၍ လက္ဆင့္ကမ္း ျဖန္႔ေဝၾကရန္။

2009CAC(BURMA) က တာ၀န္ယူျဖန္႔ခ်ီပါသည္။ အေသးစိတ္ သိ႐ိွလိုပါက cacburma@gmail.com သို႔ ဆက္သြယ္လိုက္ပါ။

အျပည့္အစုံသို႔...