ဓမၼဒါန(ကူးယူပူေဇာ္ျဖန္႕ေဝႏိုင္ပါသည္။

on Saturday, March 14, 2009


Type your summary here

Type rest of the post here

အျပည့္အစုံသို႔...

“ယၾတာေကာင္းလို႔ မင္းေလာင္းေပၚလာေတာ့မည္”

on Friday, March 13, 2009

ေနျပည္ေတာ္မွာ ဥပၸါတသႏိၲေစတီတည္တာ၊ ၿမိဳ႕ျပအဂၤါရပ္ေတြနဲ႕ည္ီညႊတ္ေအာင္လို႔လား ယၾတာေခ်တာလား လို႔ BBC ရဲ့လြတ္လပ္အေတြးေဆြးေႏြးဖလွယ္ အစီစဥ္မွ ဖိတ္ေခၚသံကို ဗုဒၶဟူးေန႔ ညခ်မ္းမွာၾကားသိခဲ့ရပါသည္။ ရဟန္းေတာ္တပါးႏွင့္ လူပုဂၢိဳလ္အသီးသီးတိုု႔႐ႈ႕ေဒါင့္မ်ိဳးစံုမွေဆြးေႏြးတာကို နားေထာင္ရေတာ့ ေစတီတည္တိုင္း၊ ဘုရားတည္တိုင္း

ေထရဝါရႏွင့္မကိုက္ညီဘူးဆိုတာသိလိုက္ရတယ္။ ဥပၸါတ - က်ေရာက္ဆဲ၊ က်ေရာက္လတၱံ၊ က်ေရာက္ၿပီး ေဘးဥပၸါဒ္မ်ားက္ုိ၊ သႏၲိ - ၿငိမ္းေအးေစတယ္လို႔အဓိပၸါယ္သက္ေရာက္တဲ့ ေစတီျဖစ္ပါတယ္။ ေဘးဥပါဒ္အႏၱရာယ္ ဆိုတာ သူ႕အလိုလိုေပၚေပါက္လာတာမဟုတ္ဘူး မိမိတ္ို႔ကိုယ္တိုင္ဖိတ္ေခၚလို႕က်ေရာက္လာတာ မျပစ္မွားထိုက္ ေသာ အနႏၲဂိုဏ္းဝင္ပုဂၢိဳလ္ေတြအေပၚမွာ ကံသံုးပါးႏွင့္ ျပစ္မွားေျပာဆိုမိတဲ့အတြက္ ေဘးဥပါဒ္က်ေရာက္လာ ျခင္းျဖစ္တယ္ ဗုဒၶလက္ထက္မွာ ေဒဝဒတ္က သံဃာသင္းခြဲတယ္။ သုပၸဗုဒၶက ျမတ္စြာဘုရားဆြမ္းခံႂကြတဲ့လမ္းကို ပိတ္ဆို႔ၿပီးလာဘ္မရေအာင္တားျမစ္တယ္။ စိဥၥမာဏက ပရိတ္သတ္အလယ္မွာစြပ္စြဲတယ္။ သုႏၵရီပရဗိုရ္က အထင္မွားအျမင္မွားျဖစ္ေအာင္လုပ္တယ္။
အဇာတသတ္မင္းက အေဖကို မေသမခ်င္းသတ္တယ္ အဲဒီလိုကံထိုက္ေအာင္ တနည္းအားျဖင့္ အကုသိုလ္ က်ပ္ျပည့္ေအာင္အားထုတ္ခဲ့တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ငရဲသို႔ အသီးသီးက်ခဲ့ေလၿပီ။ ထိုပုဂၢိဳလ္တို႔၏ အထုပၸတၱိအျပည့္ အစံုကို ဗုဒၶစာေပသမိုင္းမွာအခိုင္အမာအထင္အရွားရွိေနသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံမွာအယူမွား အမွတ္မွား မိစာၦဓမၼမ်ား ေခါင္းၿမီးျခံဳၿပီး ႀကီးထြားလားေနသည္မွာ လယ္ျပင္မွာဆင္သြား သလို ထင္ရွားေနၿပီး သံဃာေတာ္ေတြကို ရိုက္ႏွက္၊ ဖမ္းဆီး၊ ေထာင္ခ်၊ လူဝတ္လဲ၊ ကံသံုးပါးႏွင့္အမ်ိဳးမ်ိဳးေစာ္ကား ခဲ့တာကို ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားမွတ္မိၾကေပလိမ့္မည္။ သံဃာေတာ္အရွင္ျ့မတ္ေတြရဲ့တု႕ံျပန္မႈ႕အျဖစ္ သပိတ္ေမွာက္ကံေဆာင္ခဲ့ၾကသည့္အတြက္ အုပ္ခ်ဳပ္သူလူတန္းစားမ်ား တစ္ေန႔တစ္ျခား တုန္လႈပ္ေျခာက္ျခား လာသည္။ သူတို႔အေပၚက်ေရာက္လာတဲ့ ေဘးဥပါဒ္အႏၲရယ္ကို ကာကြယ္လို႔သည့္ဆႏၵႏွင့္အညီ လူဆရာ ရဟန္း ဆရာတို႔ထံခ်ဥ္းကပ္၍ ပုန္းေအာင္းေေထာက္တည္ရာ သက္သာရာ ရလိုရျငား အားကိုးရာအစစ္ ဘယ္ဟာျဖစ္္ သည္ဆိုတာကို မသိသည့္အတြက္ အပူတျပင္းရွာေဖြခဲ့ရာမွွ ရဟန္းဆရာတစ္ပါး၏ ညႊန္ျပသည့္အတ္ိုင္း ဥပၸါတ သႏၲိေစတီကို ေဘးဆီးရန္ကာသေဘာျဖင့္ တည္ထားခဲ့ျခင္းျဖစ္ေလသည္။
သာသနာေတာ္ကိုၾကည္ညိဳလြန္း၍မဟုတ္ ေထရဝါရကိုယံုၾကည္လြန္း၍မဟုတ္ သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္မ်ား၏ အေပၚ၌ မိမိတို႔က်ဴးလြန္ခဲ့ေသာ အျပစ္ကိုဖုံးကြယ္လို၍ ေလာကုတၱရာဉာဏ္ပညာဗဟုသုတ နည္းပါးကုန္ေသာ ျပည္သူလူထုကို လွည့္စားရန္အတြက္ တနည္းအားျဖင့္ သာသနာျပဳတယ္လို႕ အထင္ေရာက္ေစရန္ ရည္ရြယ္ၿပီး ဘုရားဒါယကာဟန္ေဆာင္ေနျခင္းျဖစ္သည္။ မိမိတို႔က်ဴးလြန္ခဲ့ေသာ အျပစ္ႀကီးအျပစ္ငယ္အသြယ္သြယ္မွ တကယ္လြတ္ေျမာက္လိုပါသလား သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္မ်ားရဲ့ ေရွ႕ေတာ္ေမွာက္မွာ ဒူးေထာက္ၿပီးဝန္ခ်ေတာင္း ပန္ပါ ဖူးေမ်ာ္မာန္ေလွ်ာ့ ကန္ေတာ့လိုက္ပါ မဟာၾကိယာပုည ကုသိုလ္ထူးျဖစ္ တိုင္းသူျပည္သားလူအမ်ား၏ စားဝတ္ေနေရးကို ေျပလည္ေအာင္ ေဆာင္ၾကဥ္းေပးလိုက္ပါ မိမိတို႔ရဲ့အတၱမာနေတြကိုခဝါခ်လိုက္ပါ အလြန္တ ရာမွ က်က္သေရ မဂၤလာအေပါင္းႏွင္ျပည့္စံုေသာ ေန႔ထူးေန႔ျမတ္ႀကီးအျဖစ္သတ္မွတ္ပါလိမ့္မည္။

ဥပၸါတသႏၲိေစတီသည္ ဥပၸါတသႏၲိက်မ္းကို အစြဲျပဳ၍ မွည့္ေခၚေသာ အမည္သညာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဥပၸါတသႏၲိ က်မ္းဆိုတာ ဇင္းမယ္ ပဏၰာသမွ ေပၚထြက္ခဲ့တာျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ သဂၤ ါယနာတင္ က်မ္းေတြထဲမွာ မပါ ဝင္ပါ ထို႔ေၾကာင့္ ေထရဝါဒေယာင္ေဆာင္ေသာက်မ္းစာအုပ္ျဖစ္သည့္အတြက္ သာသနာ့ဝန္ထမ္း ဆရာေတာ္ မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ႏွင့္ဆန္႔က်င္ေသာ ၄င္း ဥပၸါတသႏိၲက်မ္းကို မင္းလိုလိုက္၍ ရြတ္ဆိုရန္မသင့္ပါ အမ်ား ျပည္သူ ဒါယကာ၊ ဒါယိကာမမ်ား ကိုလည္း စနစ္တက် ေထရဝါဒ ႏွင့္ဆန္႕က်င္ေၾကာင္း ေဟာေဖာ္ညႊန္ျပသင့္လွ ပါသည္။ ဗုဒၶသားေတာ္မ်ားပီပီ တညီတညြတ္တည္း ဆန္႕က်င္ေၾကာင္း ဗုဒၶေခတ္ ေဝသာလီျပည္မွာလို အေျပာ မဟုတ္အလုပ္ႏွင့္ သက္ေသျပသင့္ပါသည္။ ျမတ္ဗုဒၶရဲ့ ဓမၼ စြမ္းရည္ တို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ရဟန္းရွင္လူမည္သူမဆို ထိုမိစာၦဓမၼမ်ားဘက္သို႔ ယိမ္းယိုင္စရာမလိုေတာ့ပါ ။
နိေျဂာဓ သမေဏသည္ အေသာကမင္းတရာ၏ နန္းေတာ္အတြင္းသို႔ၾကြသြားေသာအခါ ႏွလံုးသားမွာ ဗုဒၶ၏ ဓမၼ စြမ္းရည္ ျပည့္ဝေနသည့္အတြက္ အေသာကမင္းတရားသည္ နိေျဂာဓ သမေဏ၏ ေျခေတာ္ရင္း ဝပ္စင္းၿပီး ေထရဝါဒ သာသနာကို ယံုၾကည္သက္ဝင္၍ ဆရာရင္း တပည့္ရင္း ျဖစ္ခဲ့ၿပီး ဆရာဒကာလက္တြဲ၍ ဗုဒၶ၏ သာသနာေတာ္ကို ခ်ီးေျမာက္ေထာက္ပံ့ လွဴဒါန္းခဲ့သည္ ပါးစပ္ကေထရဝါဒ လက္ကမိစာၦဓမၼ ဆိုလွ်င္ဒီ့ထက္ ဆိုးဝါးတဲ့ ေဘးဥပၸါဒ္ အႏၲရာယ္ေတြက်ေရာက္လိမ့္မည္ ေစတီတည္ၿပီးၾကည္ညိဳေနတာပဲ ကုသိုလ္ရမွာေပါ့လို႔ ေစာဒကတက္ရန္ရွိသည္ ပဉၥနႏၲိယ ကံထိုက္ထားေသာ အဇာတသတ္မင္းသည္ ဗုဒၶကို အလြန္ၾကည္ညိဳသူ ျဖစ္သည္ ကံထိုက္ထားေသာမည္သည့္ပုုဂၢိဳလ္မဆို ဂရုကံမွအပ လဟုကံမွန္သမွ် ျပင္လို႔ရသည္၊။ အဇာတႆတ္မင္းသည္ ဂရုကံျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျပင္လို႔မရေတာ့ဘဲ မဟာအဝိစိငရဲသို႕ က်ခဲ့သည္ ဥပၸါတသႏိၲေစတီ တည္ထား ကိုးကြယ္တဲ့ ဒါယကာႀကီးမ်ားရဲ့ကံက အခ်ိန္မွီျပင္လို႔႔ရေသးသည္။ (ျပင္ခ်င္ရင္ေပါ့) ျပင္ႏိုင္ေအာင္လဲက်ိဳးစားေစခ်င္သည္ ျပင္လိုက္လွ်င္တိုင္းျပည္ႏွင့္လူမ်ိဳး အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာအတြက္ပါ ဂုဏ္တက္သြားလိမ့္မည္ အခုေတာ့ ဥပၸါတသႏၲိေစတီၤလည္း ထီးေတာ္တင္ပြဲၿပီးသြားၿပီ ဘာေတြဆက္ျဖစ္လာမည္ နည္း။ ႏိုင္ငံေတာ္အာဏာႏွင့္ ဆက္စပ္ေသာသူတို႔ရဲ့ ဘုရားတည္နည္းအသီးသီးကို ျပန္လည္ဆန္းစစ္ ၾကည့္ဖို႔လို အပ္လာၿပီ။
(၁) ေရြတိဂံုေစတီေတာ္ရဲ့ထီးေတာ္ရိပ္ေအာက္မွာကမာၻေအးေစတီဆိုၿပီး တည္ထားခဲ့သည္ ထိုကမာၻေအးေစတီ တည္ၿပီးေသာအခါ ဝန္ႀကီးခ်ဴပ္ဦးႏုအာဏာကိုစြန္႔လႊတ္ခဲ့ရသည္။
(၂) ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ႏွင့္အျပိဳင္ မဟာဝိဇယေစတီေတာ္ကို တည္ထားခဲ့သည္ ဦးေနဝင္းႏိုင္ငံေရးဇာတ္ခံုမွ ဆင္းသြားရသည္။
(၃) ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေစာေမာင္လက္ထက္ စြယ္ေတာ္ေစတီဆိုၿပီးပႏၷက္ရိုက္္အုတ္ျမစ္ခ် လုပ္ခဲ့သည္။ စြယ္ေတာ္ေစတီမ ၿပီးခင္ ဦးေစာေမာင္အာဏာေလွ်ာၿပီးေသပြဲဝင္ခဲ့ရသည္။
(၄) မင္းဓမၼကုန္းေျမမွာ ပူေဇာ္ဖို႔အတြက္ ေက်ာက္ေတာ္ႀကီးဗုဒၶရုပ္ပြားအျပင္ ဆင္နီေတာ္ပါ အဆစ္ထည့္ၿပီးပူ ေဇာ္ခဲ့သည့္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခင္ညြန္႔ေနအိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္ႏွင့္က်ခံေနရဆဲျဖစ္သည္။
(၅) ၁၃၇၀ ခုႏွစ္ တေပါင္းလျပည့္ (၁၀-၃-၂၀၀၉) အဂၤ ါေန႔မွာ ဥပၸါတသႏၲိ ေစတီေတာ္ကို ထီးေတာ္တင္ပူေဇာ္ ခဲ့ေလၿပီ။
ဥပၸါတသႏၲိေစတီသည္ ေရႊတိဂံုေစတီႏွင့္ တပံုစံထဲ ခြဲမရေအာင္ပံုစံတူတည္ထားတာ ျဖင့္ေသာေၾကာင့္ ျမန္မာ ျပည္အႏွံေပၚထြက္ေနေသာအတိတ္တေဘာင္ႏွင့္ တိုက္ဆိုင္ေနသည္။ (ေစတီႏွစ္ဆူအသြင္တူ ျပည္သူလဲမြဲ တပ္လဲကြဲတဲ့) ဉာဏ္နီဉာဏ္နက္မ်ားၿပီးသံဃာေတာ္ အရွင္ျမတ္မ်ားထံဝန္ခ်ေတာင္းပန္မႈ႕ကိုဝန္ေလးေနၿပီး ေထရဝါဒႏွင့္ဆန္႔က်င္ေသာမိစာၦဓမၼမ်ားက္ုိ ထပ္တလဲလဲပြားမ်ားေနအံုးမယ္ဆိုရင္ေတာ့………………………….။


ဘူတဝါဒီ

အျပည့္အစုံသို႔...

ျပည္သူ႔အသံ သႀကၤန္စာ အျပည့္အစုံ




Type rest of the post here

အျပည့္အစုံသို႔...

ျပည္သူ႔အသံ သႀကၤန္စာ

on Wednesday, March 11, 2009

ေဇယ်တုသဗၺမဂၤလံ ။ ။သႀကၤန္သံုးပါးတို႔တြင္ သမႏၲသႀကၤန္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သႀကၤန္က်ၿပီးေနာက္ (၂၄)မိနစ္ ေရာက္ေသာအခ်ိန္၌ ဦးေခါင္းေဆးမဂၤလာျပဳရာ၏။ ဝိေသသအားျဖင့္ ဤကဲ့သို႔ႏွစ္ေဟာင္းကူးေျပာင္း ႏွစ္သစ္က္ုိ ေရာက္ေသာအခ်ိန္၌ (မံသံနိဝုၯတိၱ၊ ပညာတၱိနဝုၯတ္ိၱ) မံသံနိ အသားတို႔သည္၊ဝုၯတိၱ တိုးပြားကုန္၏။ ပညာတိ အသိပညာတို႔သည္၊ နဝုၯတိၱ မတိုးပြားဟုမိန္႔ဆိုေသာေၾကာင့္
ေခါင္း၊ ခါး၊ ေျခ၊ လက္ ဤေလးခ်က္သာ တိုးပြာၿပီး အသိဉာဏ္ ပညာဗဟုသုတတို႔ မတိုးပြားပဲ အိပ္စားကာမ ထ္ိုသံုးဝျဖင့္သာ ေနထိုင္ၾကလွ်င္ ႏြားႏွင့္ မျခား တသားတည္းဟုအဓိပၸါယ္သက္ေရာက္ေသာေၾကာင့္ မိမိိတို႔ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ ရြက္ေခါက္သီးပြင့္တို႔ျဖင့္ လည္း ၏ေကာင္း၊ အေမႊးနံ႔သာ တေရာ္ကင္ပြန္းတို႔ျဖင့္လည္းေကာင္း ဤခႏၶာကိုယ္ အတၱေဘာကို ေျပာင္စင္ ေအာင္ေဆးေၾကာသန္႕စင္ၿပီးလွ်င္ အဝတ္သစ္ရွိသူတို႔က ႏွစ္ဦးမွာအဝတ္သစ္ကို ဝတ္ဆင္လွ်က္(သို႔) အဝတ္ ေဟာင္းရွိသူတို႔က ထိုအဝတ္ေဟာင္းကိုေျပာင္စင္ေအာင္ ေလွ်ာ္ဖြတ္ၿပီး ဝတ္ဆင္လွ်က္ စိတ္ပ္ိုင္းဆိုင္ရာအေနျဖင့္ သီလတည္းဟူေသာပန္းကို ပန္ၿပီးလွ်င္ တည္ၾကည္စူးစိုက္မႈေခၚသည့္ သမာဓိတည္းဟူေသာဝတ္ရံုကို ဆင္ျမန္း လွ်င္ အရာရာကိုပိုင္းျခားေဝဖန္ဆန္းစစ္ႏိုင္ေသာ ပညာတည္းဟူေသာႏုိ႔ရည္ကိုေသာက္သံုးၿပီးလွ်င္ အေတြးမွား အၾကံမွား မိစာၦဝါဒမ်ားကို စြန္႔လႊတ္၍ ေျဖာင့္မတ္မွန္ကန္ေသာ သမၼာဒိဌ္ိ အယူကို က်င့္သံုးၿပီး အစြန္းတရားႏွစ္ပါး ျဖစ္ေသာ သႆတဒိဌိ ဥေစၧဒဒ္ိဌိ အယူတို႔ကိုဖယ္ၾကဥ္၍ ဝိဇၨာဉာဏ္စြမ္းသံလွ်က္ကိုကိုင္ ေမာဟပိတ္ဆီး ရိပ္ႀကီး ဂႏိုင္ ဒိ႒ိဆိုတဲ့ဒီေတာကိုခ်ိဳင္ ဆိုတဲ့အတိုင္း ဝိဇၨာဉာဏ္ဦးစီးၿပီး မိစာၦတို႔ကို အႏိုင္တိုက္ရမည့္အခါေပတည္း။
သႀကၤႏၲံသႆႏၲံဝိနာႆႏၲဳ က်မ္းကိန္းလာသည္ႏွင့္အညီ ဆရာကိုျပဳရေသာဝတ္ ဆရာကတပည့္ကိုျပဳရေသာ ဝတ္ မိဘကသားသမီးကို သားသမီးကမိဘကို ျပဳရေသာဝတ္ မိတ္ေဆြအခ်င္းခ်င္း အျပန္္အလွန္ျပဳရေသာဝတ္ ခရီးနီးေဝးမွ ေရာက္လာေသာ အာဂႏၲဳဧည့္သည္ကိုျပဳရေသာဝတ္ လူက်င့္ဝတ္၊ ရွင္က်င့္ဝတ္၊ ရဟန္းက်င့္ဝတ္ မင္းက်င့္ဝတ္ဆိုတဲ့သိဂ္ါေလာဝါဒသုတ္လာက်င့္ဝတ္ေတြ အတိုင္းက်င့္ေဆာင္အပ္၏။ အထူးအားျဖင့္ သစၥာ ေလးပါး အစစ္တရားတို႔ကို သိေအာင္ က်င့္ၾကံပြားမ်ား အားထုတ္ ဆင္ျခင္ၾကကုန္ေသာ မိခင္ ဖခင္ ဆရာသခင္ အနႏၲဂိုဏ္းဝင္ေတြ အေပၚမွာ ကံသံုးပါးႏွင့္ျပစ္မွားမိသမွ် ဝန္ခ်ေတာင္းပန္၍ ရိုေသက်ိဳးႏြံစြာ မိ္မိတို႔တတ္စြမ္းသမွ် လႈဳဒါန္းေထာက္ပံ့ပူေဇာ္ရ၏။ ဤကား က်င့္ဝတ္ေလးေထြညီမွ်ဖို႔ သိဂ္ါေလာဝါဒသုတ္အလိုတည္း။

ျမတ္စြာဘုရား ႏႈတ္ထြက္စကား မိန္႔ၾကားခဲ့သည္မွာ သာသနာ ငါးေထာင္ ဝင္းဝင္းေျပာင္ ရွင္းေအာင္ ၾကည့္ကြယ့္ ေယာဂီရဲ႕လို႔ ေရွးေရွးစကားမွတ္သားခဲ့ေလၿပီ။ သာသနာႏွစ္ ငါးေထာင္ေခတ္ကို တြက္စစ္ေသာခါ ေတဝိဇၨာ ေခတ္၊ သံုးေထာင္ႏွစ္၌ ရွင္ခ်စ္ဘုရား ေဟာၾကားဗ်ာဒိတ္ ယင္းအတိတ္ျဖင့္မဖိတ္မေစာင္း ၊ က်င့္ေကာင္း၀ိဇၨာ ၊ ျမတ္ဆရာတို႔ ၊ ဒီပါေတာင္ကၽြန္း ၾသဘာထြန္းလွ်က္၊ ထြန္းေတာက္ သာသနာ၊ ခုေခတ္ ခါ၀ယ္ ၊ ဆရာ စဥ္ဆက္၊ ပိုင္းျဖတ္ေရတြက္သည္မွာ -
၁။ ၀ိမုတၱိယုဂေခတ္ အႏွစ္ ငါးရာ - တမဂ္တဖိုလ္ မွ ေလးမဂ္ေလးဖိုလ္ အထိ ေပါက္ေရာက္ေအာင္အားထုတ္ႏိုင္ ေသာေခတ္ တနည္းေျပာရလွ်င္ အရိယာအစစ္ အျဖစ္ႀကီးျဖစ္တဲ့ ေခတ္ ဗုဒၶပြင့္ေတာ္မူသည့္ေခတ္ ။ ဗုဒၶဳပၸါဒ ဒုလႅဘေခတ္။
၂။ ဒါနယုဂေခတ္။ - အႏွစ္ ငါးရာ- မိမိသူတပါးအတြက္ ေလာကေကာင္းက်ိဳးကိုေဆာင္တဲ့ ေပးကမ္း စြန္႕ႀကဲ လွဴဒါန္းေထာက္ပံ့ေသာေခတ္။
၃။ သီလယုဂေခတ္ အႏွစ္ ငါးရာ - ဟီရိၾသတၱပၸ ဟုေခၚဆိုေသာ ေလာကပါလတရား ႏွစ္ပါး၊ ေဒ၀ဒူတ တရား၊- နတ္တို႔ု၏ သံတမန္တရား မွစ၍ ငါးပါးသီလအပါအ၀င္ ဂရုဓမၼတရား အစားစားကို ပြါးမ်ားအားထုတ္ေသာေခတ္။
၄။ သမထ ယုဂေခတ္ အႏွစ္ ငါးရာ - ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါး ၿငိမ္းေအးျခင္းတည္းဟူေသာ သမာဓိ တရားကို အေျခခံၿပီး ေလာကီ စ်ာန္ သမာပါတ္မ်ားရေအာင္ အားထုတ္ေသာေခတ္။
၅။ သုတယုဂေခတ္ အႏွစ္ ငါးရာ - ေလာကီ၀ိဇၨာ ၊ သိပၸ အတတ္ပညာ ၊ စာေပ ဗဟုုသုတမ်ား ျပည့္စံု ထြန္းကား ေအာင္ အားထုတ္ေသာေခတ္ဟု သာသနာ ႏွစ္ငါးေထာင္ေခတ္ကို ဆရာအစဥ္အဆက္ ပိုုင္းျခားသတ္မွတ္ေရ တြက္ ခဲ့ၾကသည္။

ျမတ္စြာဘုရား ပြင့္ေတာ္မူသည့္ေခတ္မွ ယေန႔ေခတ္ အခ်ိန္အထိ သာသနာကို ေရတြက္ စစ္ေဆးၾကည့္ေသာ္ ၂၅၅၂ ခုႏွစ္သို႔ေရာက္ခဲ့ေလၿပီ။ တနည္းေျပာရလွ်င္ ၀ိမုတၱယုဂ ေခတ္ထဲသို႔ တဖန္ျပန္လည္ေရာက္ရွိခဲ့သည္မွာ ႏွစ္ေပါင္း (၅၂) ထဲသို႔ ၀င္ခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ ၀ိမုတၱိယုဂေခတ္ဆိုတာ ဗုဒၶလက္ထက္က ၀ိသာခါ သတို႕သမီးပင္လွ်င္ (၇) ႏွစ္အရြယ္ႏွင့္ ေသာတာပန္တည္ေသာေခတ္ျဖစ္သည္။ ယခုဒုတိယအႀကိမ္ ၀ိမုတၱိယုဂေခတ္ ႏွစ္မ်ားျဖင့္ ႀကံဳဆံုရသည့္အတြက္ ဗုဒၶ၏ သားေတာ္သမီးေတာ္တို႔မွာ ငါးႏွစ္အရြယ္ႏွင့္ပင္ ေသာတာပန္တည္ႏိုင္သည့္ အခြင့္ ေကာင္း ကာလေကာင္း ေခတ္ေကာင္းျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ သပၸဴရိသသံေသ၀ ဟုေခၚဆိုအပ္ေသာ သဒၶမၼသဝန တရားစစ္တရားမွန္ကို ေဟာေဖၚညႊန္ျပ ဆိုဆံုးမႏိုင္တဲ့ ဆရာစစ္ ဆရာမွန္တို႔ထံမွာ နိႆရည္းကို သိပ္သည္းစြာ ခံယူတတ္ဖို႕ေတာ့ လိုအပ္သည္။ ဆရာကလည္း အဂၤါ (ရ) ပါးႏွင့္ ျပည့္စံုေသာဆရာ ၊ တပည့္ကလည္း ကလွ်ာဏ အဂၤါ (၅) ပါးႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ တပည့္ ၊ တရားကလည္း အဂၤါ (၆) ပါးႏွင့္ ျပည့္စံုေသာတရား ၊ တနည္းေျပာရလွ်င္
သံဒိဌိက ဂုဏ္ႏွင့္ ကိုက္ညီေသာတရား အဲဒီလို အဖက္ဖက္က အဂၤါရပ္ေတြနဲ႔ ျပည္စံုေနတဲ့ တရားေတာ္ေတြကို ေဟာခြင့္ နာခြင့္ အားထုတ္ခြင့္ က်င့္ႀကံပြါးမ်ားခြင့္ေတြ ရမည္ဆိုလွ်င္ ေလးသေခ်ၤ ႏွင့္ ဗိုလ္ေျခတသိန္း ကၽြတ္တန္း ၀င္မည့္ သာ၀ကေတြထဲမွာ ပါ၀င္ၿပီး အရိယာေခတ္ႀကီးကို ထူေထာင္ႏိုင္လိမ့္မည္။ အဲဒီလို ေခတ္ေကာင္း အခါ ေကာင္းႏွင့္ ႀကံဳႀကိဳက္ေနသည္မွာ ႏွစ္ေပါင္း (၅၂)ႏွစ္ထဲသို႕ေရာက္ခဲ့ၿပီ။ ဗုဒၶသာဝက ျဖစ္ခြင့္ႀကံဳတာ (၅၂)ႏွစ္ ရွိၿပီေနာ္….။ ဝိမုတၱိယုဂေခတ္ ဆိုတာ ေလာကုတၱရာ တရားအားထုတ္ဖို႔အတြက္ ဓါတ္သံ၊ ပရမတ္သံ ဝိပႆနာ အသံေတြပြက္ပြက္ညံၿပီး ေသာတပန္ မိႈလိုေပါက္ႏိုင္ေသာေခတ္၊ အပါယ္တံခါး ပိတ္တဲ့ေခတ္၊ ဘယ္ေလာက္ဝမ္း ေျမာက္ဖြယ္ေကာင္းသလဲ စဥ္းစား ....... ေထရ၀ါဒ ထြန္းကားျပန္႔ပြားရာ ကမာၻ႔မ႑ိဳင္ႀကီးသဖြယ္ျဖစ္တဲ့ ျမန္မာ ျပည္မွာ မိစာၦမင္းဆက္မ်ား စဥ္ဆက္မျပတ္ ေပၚထြက္ေနသည့္အတြက္ ေသာတာပန္ျဖစ္ဖို႔ေ၀းစြ ၊ အရိယာျဖစ္ ဖို႔ေ၀းစြ ၊ တမဂ္တဖိုလ္ကို ရက္တိုတိုႏွင့္ ေရာက္ဖို႔ေ၀းစြ၊ ေလာကီသူေတာ္ေကာင္းဘဝေတာင္ အေစာ္မနံပဲ မိစၧာမင္းဆက္တို႕က အဝိဇၹာေခတ္ႀကီးကို ထူေထာင္ၿပိး ေလာကီသူေတာ္ေကာင္း ေလာကုတၱရာသူေတာ္ ေကာင္း ဘယ္သူေတာ္ေကာင္းမွမေကာင္းဘူး တို႔ဘဲေကာင္းတယ္ဆိုတဲ့ မူကိုလက္ကို္္င္ထားၿပီး ပရိတ္ရြတ္ ေမတၱာပို႔ ဆုေတာင္းရံုမွ်ကိုပင္ ဖမ္းဆီးေထာင္ခ် အျပစ္ေပးေနသည္မွာ မိစၧာေခတ္ႀကီးကိုပီပီျပင္ျပင္ ထူေထာင္ ေနၿပီဆိုတာ အရိယာအေလာင္းႏွင့္ အရိယာအေပါင္းတို႔ သိေစေၾကာင္းထပ္ေလာင္းႏိႈးေဆာ္လိုက္ပါတယ္။ အဝိဇၨာေခတ္ႀကီးကိုထူုေထာင္ေနတဲ့ ဗမာျပည္မွာ ယထာဘုူတဉာဏ္ကိုအေျခခံတဲ့ သဒၶမၼသဝနတရား ထြန္းကား ျပန္႔ပြားႏိုင္ပါ့မလား။ တဏွာမာန ဒိ႒ိအစရွွိတဲ့တရားေတြ ျပန္႔ပြားေအာင္ အားေပးကူညီေနတဲ့ မိစာၦမင္းဆက္ ေခတ္မွာ အရိယာျဖစ္ေၾကာင္း တရားထြန္းကား ႏုိင္ပါေတာ့မလား။ အဲ့ဒီလုိေလာကုတၱရာဘက္မွာလဲမတိုးတက္၊ ေလာကီလို႔ေခၚတဲ့လူသားအားလံုးအတြက္ သီလကိုအေျခခံတဲ့ ဂ႐ုဓမၼတရားေတြလဲမတိုးတက္၊ တနည္းျပာရရင္ ကမ႓ာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ပါတကယ္လိုအပ္ေနတဲ့ သႏၲိပါဒတရားေတြလဲ မတိုးတက္ဘဲလူ သတၱဝါအခ်င္းခ်င္း ညွင္းပန္းႏွိပ္စက္သတ္ျဖတ္ေနတဲ့ ဝိဟႎသတရားေတြလဲ ထြန္းကားျပန္႔ပြားေနတဲ့ တိရိစၧာန္ျဖစ္ေခတ္ႀကီးျဖစ္ ေအာင္ ထူေထာင္ေနတဲ့ ဗမာျပည္မွာ တိုင္းသူျပည္သားလူအမ်ားအတြက္ ေခတ္ေကာင္းစနစ္ေကာင္းျဖစ္ေအာင္ ငါတို႔လုပ္ေနပါ္တယ္ဆိုတဲ့ စကားေကာမွန္ေကာမွန္ႏိုင္ပါ့မလား အားလံုးစဥ္းစား။ ယေန႔သည္ကား နိဗၺန္မေရာက္ (၃၆) ဆိုတဲ့အလုပ္ေတြနဲ႔သာ အခ်ိန္ကုန္ၾကၿပီး ေလာကီသူေတာ္ေကာင္း ေလာကုတၱရာသူေတာ္ေကာင္း ျဖစ္ခြင့္ မရတဲ့ ဘဝေတြနဲ႔ရင္ဆိုင္ေနၾကၿပီးမဟုတ္လား။ သဒၶမၼသဝနတရားကို နာေၾကားဆင္ျခင္ေပါက္ ေရာက္ေအာင္ အားထုပ္ခ်င္တယ္ဆိုလွ်င္ ယထာဘူတညာဏာရ သတၳာပရိေယသိတဗၺာလို႔မွာၾကားေတာ္မႈသည့္အတိုင္း ရုပ္တလံုး၊ နမ္တလံုးအေပၚမွာ ယထာဘူတာဉာဏ္ႏွင့္ တရားေတြဆံုးေအာင္ေဟာေဖၚညြန္းျပဆိုဆံုးမႏိုင္တဲ့ ဆရာစစ္ဆရာမွန္ကို ရွာေဖြမွီဝဲဆည္းကပ္ၾက။ ေလာကုတၱရာတရားအတြက္ျဖစ္သည္။ တဖန္ေလာကီကိုငဲ့ကြက္၍ေျပာရမည္ဆိုလွ်င္ (၁) စိတ္ထားျဖဴစင္ (၂) သူေတာ္ေကာင္းလကၡဏါႏွင့္ျပည့္စံုၿပီး (၃) ကိုယ္က်င့္တရားေကာင္းမွန္၍ (၄) ကိုယ္က်ိဳးစြန္႔အနစ္နာခံႏိုင္ေသာ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းကို ဦးထိပ္ထား ၍မိမိတို႔ယံုၾကည္ရာဝါဒလမ္းစဥ္ကိုမမွိတ္မသံု၊ မမႈန္မဝါး အခ်ိန္မွီအခ်ိန္ကိုက္ခ်ီတက္ၾက။ ေလာကုတၱရာအတြက္ ရည္ရြယ္၍ ေလာကအလိုသဒၶါပို၍ ညႊန္ျပလိုက္ေပသည္။ ဤကဲ့သို႔ေလာကလဲမဖ်င္း ဓမၼလဲမယြင္းလွ်င္ မိစာၦ မင္းဆက္မ်ားခ်ဳပ္ၿငိမ္းလိမ့္မည္။ ထို႔ေၾကာင့္မိစၧာကိုဝိဇၨာရွင္းအံ။
ဝိမုတိၱယုဂေခတ္ဆိုတာေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် ျမင္ေတြ႕ခံစားေနရတဲ့ ရုပ္နာမ္လို႔သမုတ္ခံရတဲ့ သေဘာတရားေတြ အေပၚမွာ သညာမွတ္မွားၿပီး ငါ သူတပါး ေယာက်ာၤး မိန္းမ ပုဂိၢဳလ္ သတၱဝါ လို႔အစြဲဝင္ၿပီး တလြဲထင္ေနတဲ့ အတၱအတၱနိယ်ကို အေျခခံတဲ့အယူအဆမွားေတြကို ပယ္ၿပီး ဒိ႒ိနဲ႔ဝိစိကိစာၦတရားႏွစ္ပါးခ်ဳပ္ၿငိမ္းႏိုင္တဲ့ေခတ္ အလြန္တရာမွရခဲလွတဲ့ ဗုဒၶဳပၸဒနဝမေခတ္လို႔ေခၚပါတယ္။ ဒီလိုေခတ္ေကာင္းကိုႀကံဳေနပါလွ်က္ ဒီေခတ္မေကာင္း ဘူး ေခတ္ဆိုးေခတ္က်ပ္ႀကီးပါကြာ ေခတ္မေကာင္းလို႔႐ူးခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနတာဆိုတာေတြကလဲမရွား ေခတ္ မေကာင္းတာမဟုတ္ဘူးေဟ့ ေခတ္ကေကာင္းၿပီးသား စနစ္မေကာင္းတာလို႔ မင္းတ္ို႔သိေအာင္ေျပာလိုက္ခ်င္ တယ္။ အရိယာအေပါင္းႏွင့္ သူေတာ္ေကာင္းတို႔ႏွစ္ေထာင္းအားရေတာ္မႈေသာ သဒၶမၼသဝန တရားဆိုတာ ဒီလို ဗုဒၶဳပၸါဒ ေခတ္မွာေပၚထြန္းတာျဖစ္တယ္။ ထိုတရားထြန္းကားျပန္႔ပြားဖို႔ရာ အရွင္ေကာင္း အရွင္ျမတ္ေတြရဲ့ ဉာဏ္ နဲ႔ကြန္႔ျမဴးၿပီးမွ ေဟာေဖၚညႊန္ျပ ဆိုဆံုးမရတာျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ လြတ္လပ္စြာတရားေဟာခြင့္မရ၊ လြတ္လပ္ စြာ တရားနာၾကားခြင့္မရသျဖင့္ အရိယာအေပါင္းႏွင့္အရိယာအေလာင္းသူေတာ္ေကာင္းတို႔မွာ ေအာက္မဂ္သား ေခၚ ေသာတပန္ကအစ အထက္မဂ္၊အထက္ဖိုလ္သို႔ ဆက္တက္ခြင့္ မရႏိုင္ဘဲ မဂ္ဖိုလ္တရားဆံုးပါးေနရသည္မွာ ကာလၾကာခဲ့ေလၿပီ ။
ဤကား ………မိစာၦမင္းဆက္တို႔၏ဆိုးကိ်ဳးတည္း။
ေလာကီဘက္ကိုငဲ့ကြက္၍ တိုင္းသူျပည္သားလူအမ်ားတို႔၏ စားဝတ္ေနေရး၊ လူမႈေရး၊ စီးပြားေရး၊ က်မ္းမာေရး အရပ္ရပ္တို႔ကို တြက္စစ္ၾကည့္ေသာ္ ႏိုင္ငံေရးစနစ္မေကာင္းသည့္အတြက္ ေသြးခြဲအုပ္ခ်ဳပ္ျခင္း အုပ္စုဖြဲ႔ဂိုဏ္းဖြဲ႕ ႀကီးႏိုင္ငယ္ညွင္း လူသားအခ်င္းခ်င္းနည္းမ်ိဳးစံု ညွင္းပန္းႏိုပ္စက္ေနသည္မွာ ျမန္မာျပည္တြင္မက ကမာၻႏိုင္ငံအ သီးသီးကသိရွိၿပီးျဖစ္ေလသည္။ ထို႕ေၾကာင့္စနစ္ေကာင္းတစ္ခု ေခတ္ေကာင္းတစ္ခု အျမန္ဆံုးေပၚေပါက္လာ ေအာင္ လူတိုင္းကိုယ္စီကိုယ္ငွတာဝန္ရွိၾကသည့္အတိုင္း ေပါင္းစည္းညီညြတ္စြာ ဝိုင္းဝန္းေဖၚေဆာင္ဖို႔လိုအပ္ေန ၿပီး ဝိမုတၱတိယုဂေခတ္ ဗဒၶဳပၸါဒေခတ္ အရိယာအစစ္ အျဖစ္ႀကီးျဖစ္ထိုက္ေသာေခတ္ႀကီးထဲမွာ ေလာကီလဲသံုးမရ ေလာကုတၱရာတရားလဲဆံုးရတဲ့ ဘဝဆိုးကလြတ္ေျမာက္ဖို႔အခ်ိန္ေတာ္ၿပီ။ အရိယာ အေပါင္းႏွင့္အရိယာအ ေလာင္းတို႔ ေပၚထြန္းရာေထရဝါဒ ထြန္းကားျပန္႔ပြားတဲ့ဗမာျပည္မွာ ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းတို႔ ႏုတ္ဆိတ္ေနရတဲ့ ဘဝဆိုးကလြန္ေျမာက္ဖို႔အခ်ိန္တန္ၿပီ၊ ဓမၼတာကို သိၾကားမင္းမ်ားပါယ္မည္။ ဘာဝနာကိုတရားမင္းမ်ား ကယ္ မည္။ ဤကားႏွစ္ဘက္လွအဟာပညာေက်ာ္တ္ို႔၏ အလိုတည္း။
အတာဆန္းထူး၊ ႏွစ္ေဟာင္းက်ဴး၍ တန္ခူးလည္သည္ႏွစ္အမည္ကား၊ အစစအရာရာေအာင္ျမင္ျခင္းကို ေဆာင္ေသာ ေဇယ်ႏွစ္တည္း။ ႏွစ္က္ိုလေစာင့္၏။ လကိုရက္ေစာင့္၏။ ရက္ကို နာရီမိနစ္တို႔ေစာင့္၏။ ေကာင္း ကင္ကိုအာကာသဟင္းလင္း ျပင္ေစာင့္၏။ သစ္ေတာကို သစ္ေတာအရာရွိတို႔ေစာင့္၏။ တရားေစာင့္ေသာသူကို ထိုတရားကတဖန္ျပန္၍ေစာင့္၏။ ဝိဇၨာက္ို မိစာၦေစာင့္၏။ ကိုးသံုးလံုးဂိတ္ကို(DKBA)ေစာင့္၏။ ဒီမိုကေရစီစနစ္က္ုိ လိုလားေတာင္းတက်င့္သံုးလိုေသာ လူတို႔ေစာင့္၏။ မိုးြာျခင္း အေၾကာင္းတရားငါးပါးျပည့္စံုက မိုးရြာအံ့။ တိုင္းႏိုင္ ငံအသီးသီးတို႔၌ မီးကိုေပါဆေသာသူ မီး႐ႈိ႕ေသာသူမ်ားပါက မီးသည္ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာေလာင္အံ့။ မီးေလာင္ေနစဥ္ အတြင္း ကၽြမ္းက်င္ေသာမီးသတ္ဝန္ထမ္းမ်ားႏွင့္ ေခတ္မွီေသာ မီးသတ္ကရိယာမ်ားမရွိက ထိိုမီးသည္ အစြမ္း ကုန္ေလာင္အ့ံ ။ ေခတ္မွီေသာမီးသတ္ကရိယာမ်ား ရွိပင္ရွိျငားေသာ္လည္း တကယ္ျငိမ္းသတ္လိုေသာ ဝန္ထမ္း မ်ားမရွိက ထိုမီးသည္ႏွစ္ဆတိုး၍ေလာင္အံ့။ ျပည္ႀကီးကျပည္ငယ္ကိုႏုိင္အံ့။ ျပည္ႀကီးသားတို႔သည္လည္း အခ်င္း ခ်င္းညီညြတ္မႈ မရွိက ျပည္ႀကီးကိုျပည္ငယ္ကႏိုင္အ့ံ။ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို လိုလားေတာင္းဆိုၾကကုန္ေသာ ႏိုင္ငံ ေရးအတိုက္အခံအင္အားစုႏွင့္ ျပည္သူုတို႔စုေပါင္း၍ ညီညြတ္ေၾကာင္းတရားျပဳလုပ္ႏိုင္ပါက စစ္အစိုးရကိုႏိုင္အံ့။ အတိုက္အခံႏွင့္ ျပည္သူတို႔ ညီညြတ္ေၾကာင္းတရားမျပဳလုပ္ႏိုင္ပါက စစ္အစိုးရသည္ႏိုင္အံ့။ ျပည္သူတို႔၏သည္းခံ ႏိုင္မႈကုန္ခမ္းလာပါက ရရာလက္နက္စြဲကိုင္၍ သို႔မဟုတ္ အပစ္ရပ္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ လက္တြဲ၍ ေပၚေပါက္ လာေသာ မင္းေလာင္း၏ ေခါင္းေဆာင္မႈကို ခံယူ၍ ေနာက္ဆုံးတိုက္ပြဲဆင္ႏႊဲအ့ံ။ ကမာၻႏိုင္ငံအသီးသီးမွ (၄၁) ႏိုင္ငံေသာျပည္သူတို႔သည္ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို လိုလားေတာင္းဆိုၿပီး ပြားမ်ားက်င့္သံုးအံ့။ အနာဂါတ္ကာလတို႔၌ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကိုမက်င့္သံုးေသာ တိုင္းႏိုင္ငံတို႔ကို စစ္ေၾကညာ၍ တိုက္အ့ံ။ လူတဦးခ်င္းသည္လည္း ဒီမိုကေရစီ စနစ္ကို မက်င့္သံုးပါက ေဘးဥပၸါဒ္အႏၲရယ္ေရာက္အံ့။(ဝိေသသအားျဖင့္ ျပည္သူကို ညႇင္းပန္းႏွိပ္စက္ေသာ အဖြဲ႔ အစည္းဝင္မ်ားသည္ ျပည္သူကို အခ်ိန္မွီအခ်ိန္ကိုက္ ဝန္ခ်ေတာင္းပန္မႈမျပဳလွ်င္ ႀကီးေလးေသာ ေဘးဥပၸဒ္ အႏၲရာယ္ေရာက္အံ့။) ႏိုင္ငံငယ္မ်ားအေပၚတြင္ လႊမ္းမိုးခ်ယ္လွယ္ႏိုင္ေသာ အဏာပိုင္သည့္ ႏိုင္ငံမ်ား ဝိဇၨာဥာဏ္ အျမင္မွန္ရ၍ အမ်ိဳးေကာင္းသားတို႔ စုေဝးရာ ကုလသမဂၢႏွင့္ အင္တိုက္အားတိုက္ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္အံ့။ အာရွ ႏိုင္ငံအတြင္းမွေခါင္းေဆာင္တို႔သည္လည္း ျမန္မာ့အေရးတြက္ အစဥ္းစားက်ပ္ေသာ ဥပၸါဒ္သင့္အံံ့။ ေစတီႏွစ္ဆူ အသြင္တူ ျပည္သူလဲမြဲ တပ္လဲကြဲ ဆုိသည့္အတြက္ေၾကာင့္ တပ္မေတာ္ကိုျပည္သူေစာင့္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ျပည္သူ ကို ေစာင့္ေရွာက္ေသာျပည္သူတပ္မေတာ္ေပၚအံ့။ ဤကားဝိဇၨာအရွင္ျမတ္မ်ား၏အလိုတည္း။
ေျဖးေျဖးဖတ္၊ ခဏခဏရပ္၊ ၾကပ္ၾကပ္ေတြး၊ ေလ့လာပါ၊ ဆင္ျခင္ပါ၊ သင့္အတြက္၊ တက္လမ္းမုခ်ေတြ႔လိမၼည္ ။ ။

အျပည့္အစုံသို႔...