“ယၾတာေကာင္းလို႔ မင္းေလာင္းေပၚလာေတာ့မည္”

on Friday, March 13, 2009

ေနျပည္ေတာ္မွာ ဥပၸါတသႏိၲေစတီတည္တာ၊ ၿမိဳ႕ျပအဂၤါရပ္ေတြနဲ႕ည္ီညႊတ္ေအာင္လို႔လား ယၾတာေခ်တာလား လို႔ BBC ရဲ့လြတ္လပ္အေတြးေဆြးေႏြးဖလွယ္ အစီစဥ္မွ ဖိတ္ေခၚသံကို ဗုဒၶဟူးေန႔ ညခ်မ္းမွာၾကားသိခဲ့ရပါသည္။ ရဟန္းေတာ္တပါးႏွင့္ လူပုဂၢိဳလ္အသီးသီးတိုု႔႐ႈ႕ေဒါင့္မ်ိဳးစံုမွေဆြးေႏြးတာကို နားေထာင္ရေတာ့ ေစတီတည္တိုင္း၊ ဘုရားတည္တိုင္း

ေထရဝါရႏွင့္မကိုက္ညီဘူးဆိုတာသိလိုက္ရတယ္။ ဥပၸါတ - က်ေရာက္ဆဲ၊ က်ေရာက္လတၱံ၊ က်ေရာက္ၿပီး ေဘးဥပၸါဒ္မ်ားက္ုိ၊ သႏၲိ - ၿငိမ္းေအးေစတယ္လို႔အဓိပၸါယ္သက္ေရာက္တဲ့ ေစတီျဖစ္ပါတယ္။ ေဘးဥပါဒ္အႏၱရာယ္ ဆိုတာ သူ႕အလိုလိုေပၚေပါက္လာတာမဟုတ္ဘူး မိမိတ္ို႔ကိုယ္တိုင္ဖိတ္ေခၚလို႕က်ေရာက္လာတာ မျပစ္မွားထိုက္ ေသာ အနႏၲဂိုဏ္းဝင္ပုဂၢိဳလ္ေတြအေပၚမွာ ကံသံုးပါးႏွင့္ ျပစ္မွားေျပာဆိုမိတဲ့အတြက္ ေဘးဥပါဒ္က်ေရာက္လာ ျခင္းျဖစ္တယ္ ဗုဒၶလက္ထက္မွာ ေဒဝဒတ္က သံဃာသင္းခြဲတယ္။ သုပၸဗုဒၶက ျမတ္စြာဘုရားဆြမ္းခံႂကြတဲ့လမ္းကို ပိတ္ဆို႔ၿပီးလာဘ္မရေအာင္တားျမစ္တယ္။ စိဥၥမာဏက ပရိတ္သတ္အလယ္မွာစြပ္စြဲတယ္။ သုႏၵရီပရဗိုရ္က အထင္မွားအျမင္မွားျဖစ္ေအာင္လုပ္တယ္။
အဇာတသတ္မင္းက အေဖကို မေသမခ်င္းသတ္တယ္ အဲဒီလိုကံထိုက္ေအာင္ တနည္းအားျဖင့္ အကုသိုလ္ က်ပ္ျပည့္ေအာင္အားထုတ္ခဲ့တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ငရဲသို႔ အသီးသီးက်ခဲ့ေလၿပီ။ ထိုပုဂၢိဳလ္တို႔၏ အထုပၸတၱိအျပည့္ အစံုကို ဗုဒၶစာေပသမိုင္းမွာအခိုင္အမာအထင္အရွားရွိေနသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံမွာအယူမွား အမွတ္မွား မိစာၦဓမၼမ်ား ေခါင္းၿမီးျခံဳၿပီး ႀကီးထြားလားေနသည္မွာ လယ္ျပင္မွာဆင္သြား သလို ထင္ရွားေနၿပီး သံဃာေတာ္ေတြကို ရိုက္ႏွက္၊ ဖမ္းဆီး၊ ေထာင္ခ်၊ လူဝတ္လဲ၊ ကံသံုးပါးႏွင့္အမ်ိဳးမ်ိဳးေစာ္ကား ခဲ့တာကို ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားမွတ္မိၾကေပလိမ့္မည္။ သံဃာေတာ္အရွင္ျ့မတ္ေတြရဲ့တု႕ံျပန္မႈ႕အျဖစ္ သပိတ္ေမွာက္ကံေဆာင္ခဲ့ၾကသည့္အတြက္ အုပ္ခ်ဳပ္သူလူတန္းစားမ်ား တစ္ေန႔တစ္ျခား တုန္လႈပ္ေျခာက္ျခား လာသည္။ သူတို႔အေပၚက်ေရာက္လာတဲ့ ေဘးဥပါဒ္အႏၲရယ္ကို ကာကြယ္လို႔သည့္ဆႏၵႏွင့္အညီ လူဆရာ ရဟန္း ဆရာတို႔ထံခ်ဥ္းကပ္၍ ပုန္းေအာင္းေေထာက္တည္ရာ သက္သာရာ ရလိုရျငား အားကိုးရာအစစ္ ဘယ္ဟာျဖစ္္ သည္ဆိုတာကို မသိသည့္အတြက္ အပူတျပင္းရွာေဖြခဲ့ရာမွွ ရဟန္းဆရာတစ္ပါး၏ ညႊန္ျပသည့္အတ္ိုင္း ဥပၸါတ သႏၲိေစတီကို ေဘးဆီးရန္ကာသေဘာျဖင့္ တည္ထားခဲ့ျခင္းျဖစ္ေလသည္။
သာသနာေတာ္ကိုၾကည္ညိဳလြန္း၍မဟုတ္ ေထရဝါရကိုယံုၾကည္လြန္း၍မဟုတ္ သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္မ်ား၏ အေပၚ၌ မိမိတို႔က်ဴးလြန္ခဲ့ေသာ အျပစ္ကိုဖုံးကြယ္လို၍ ေလာကုတၱရာဉာဏ္ပညာဗဟုသုတ နည္းပါးကုန္ေသာ ျပည္သူလူထုကို လွည့္စားရန္အတြက္ တနည္းအားျဖင့္ သာသနာျပဳတယ္လို႕ အထင္ေရာက္ေစရန္ ရည္ရြယ္ၿပီး ဘုရားဒါယကာဟန္ေဆာင္ေနျခင္းျဖစ္သည္။ မိမိတို႔က်ဴးလြန္ခဲ့ေသာ အျပစ္ႀကီးအျပစ္ငယ္အသြယ္သြယ္မွ တကယ္လြတ္ေျမာက္လိုပါသလား သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္မ်ားရဲ့ ေရွ႕ေတာ္ေမွာက္မွာ ဒူးေထာက္ၿပီးဝန္ခ်ေတာင္း ပန္ပါ ဖူးေမ်ာ္မာန္ေလွ်ာ့ ကန္ေတာ့လိုက္ပါ မဟာၾကိယာပုည ကုသိုလ္ထူးျဖစ္ တိုင္းသူျပည္သားလူအမ်ား၏ စားဝတ္ေနေရးကို ေျပလည္ေအာင္ ေဆာင္ၾကဥ္းေပးလိုက္ပါ မိမိတို႔ရဲ့အတၱမာနေတြကိုခဝါခ်လိုက္ပါ အလြန္တ ရာမွ က်က္သေရ မဂၤလာအေပါင္းႏွင္ျပည့္စံုေသာ ေန႔ထူးေန႔ျမတ္ႀကီးအျဖစ္သတ္မွတ္ပါလိမ့္မည္။

ဥပၸါတသႏၲိေစတီသည္ ဥပၸါတသႏၲိက်မ္းကို အစြဲျပဳ၍ မွည့္ေခၚေသာ အမည္သညာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဥပၸါတသႏၲိ က်မ္းဆိုတာ ဇင္းမယ္ ပဏၰာသမွ ေပၚထြက္ခဲ့တာျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ သဂၤ ါယနာတင္ က်မ္းေတြထဲမွာ မပါ ဝင္ပါ ထို႔ေၾကာင့္ ေထရဝါဒေယာင္ေဆာင္ေသာက်မ္းစာအုပ္ျဖစ္သည့္အတြက္ သာသနာ့ဝန္ထမ္း ဆရာေတာ္ မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ႏွင့္ဆန္႔က်င္ေသာ ၄င္း ဥပၸါတသႏိၲက်မ္းကို မင္းလိုလိုက္၍ ရြတ္ဆိုရန္မသင့္ပါ အမ်ား ျပည္သူ ဒါယကာ၊ ဒါယိကာမမ်ား ကိုလည္း စနစ္တက် ေထရဝါဒ ႏွင့္ဆန္႕က်င္ေၾကာင္း ေဟာေဖာ္ညႊန္ျပသင့္လွ ပါသည္။ ဗုဒၶသားေတာ္မ်ားပီပီ တညီတညြတ္တည္း ဆန္႕က်င္ေၾကာင္း ဗုဒၶေခတ္ ေဝသာလီျပည္မွာလို အေျပာ မဟုတ္အလုပ္ႏွင့္ သက္ေသျပသင့္ပါသည္။ ျမတ္ဗုဒၶရဲ့ ဓမၼ စြမ္းရည္ တို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ရဟန္းရွင္လူမည္သူမဆို ထိုမိစာၦဓမၼမ်ားဘက္သို႔ ယိမ္းယိုင္စရာမလိုေတာ့ပါ ။
နိေျဂာဓ သမေဏသည္ အေသာကမင္းတရာ၏ နန္းေတာ္အတြင္းသို႔ၾကြသြားေသာအခါ ႏွလံုးသားမွာ ဗုဒၶ၏ ဓမၼ စြမ္းရည္ ျပည့္ဝေနသည့္အတြက္ အေသာကမင္းတရားသည္ နိေျဂာဓ သမေဏ၏ ေျခေတာ္ရင္း ဝပ္စင္းၿပီး ေထရဝါဒ သာသနာကို ယံုၾကည္သက္ဝင္၍ ဆရာရင္း တပည့္ရင္း ျဖစ္ခဲ့ၿပီး ဆရာဒကာလက္တြဲ၍ ဗုဒၶ၏ သာသနာေတာ္ကို ခ်ီးေျမာက္ေထာက္ပံ့ လွဴဒါန္းခဲ့သည္ ပါးစပ္ကေထရဝါဒ လက္ကမိစာၦဓမၼ ဆိုလွ်င္ဒီ့ထက္ ဆိုးဝါးတဲ့ ေဘးဥပၸါဒ္ အႏၲရာယ္ေတြက်ေရာက္လိမ့္မည္ ေစတီတည္ၿပီးၾကည္ညိဳေနတာပဲ ကုသိုလ္ရမွာေပါ့လို႔ ေစာဒကတက္ရန္ရွိသည္ ပဉၥနႏၲိယ ကံထိုက္ထားေသာ အဇာတသတ္မင္းသည္ ဗုဒၶကို အလြန္ၾကည္ညိဳသူ ျဖစ္သည္ ကံထိုက္ထားေသာမည္သည့္ပုုဂၢိဳလ္မဆို ဂရုကံမွအပ လဟုကံမွန္သမွ် ျပင္လို႔ရသည္၊။ အဇာတႆတ္မင္းသည္ ဂရုကံျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျပင္လို႔မရေတာ့ဘဲ မဟာအဝိစိငရဲသို႕ က်ခဲ့သည္ ဥပၸါတသႏိၲေစတီ တည္ထား ကိုးကြယ္တဲ့ ဒါယကာႀကီးမ်ားရဲ့ကံက အခ်ိန္မွီျပင္လို႔႔ရေသးသည္။ (ျပင္ခ်င္ရင္ေပါ့) ျပင္ႏိုင္ေအာင္လဲက်ိဳးစားေစခ်င္သည္ ျပင္လိုက္လွ်င္တိုင္းျပည္ႏွင့္လူမ်ိဳး အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာအတြက္ပါ ဂုဏ္တက္သြားလိမ့္မည္ အခုေတာ့ ဥပၸါတသႏၲိေစတီၤလည္း ထီးေတာ္တင္ပြဲၿပီးသြားၿပီ ဘာေတြဆက္ျဖစ္လာမည္ နည္း။ ႏိုင္ငံေတာ္အာဏာႏွင့္ ဆက္စပ္ေသာသူတို႔ရဲ့ ဘုရားတည္နည္းအသီးသီးကို ျပန္လည္ဆန္းစစ္ ၾကည့္ဖို႔လို အပ္လာၿပီ။
(၁) ေရြတိဂံုေစတီေတာ္ရဲ့ထီးေတာ္ရိပ္ေအာက္မွာကမာၻေအးေစတီဆိုၿပီး တည္ထားခဲ့သည္ ထိုကမာၻေအးေစတီ တည္ၿပီးေသာအခါ ဝန္ႀကီးခ်ဴပ္ဦးႏုအာဏာကိုစြန္႔လႊတ္ခဲ့ရသည္။
(၂) ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ႏွင့္အျပိဳင္ မဟာဝိဇယေစတီေတာ္ကို တည္ထားခဲ့သည္ ဦးေနဝင္းႏိုင္ငံေရးဇာတ္ခံုမွ ဆင္းသြားရသည္။
(၃) ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေစာေမာင္လက္ထက္ စြယ္ေတာ္ေစတီဆိုၿပီးပႏၷက္ရိုက္္အုတ္ျမစ္ခ် လုပ္ခဲ့သည္။ စြယ္ေတာ္ေစတီမ ၿပီးခင္ ဦးေစာေမာင္အာဏာေလွ်ာၿပီးေသပြဲဝင္ခဲ့ရသည္။
(၄) မင္းဓမၼကုန္းေျမမွာ ပူေဇာ္ဖို႔အတြက္ ေက်ာက္ေတာ္ႀကီးဗုဒၶရုပ္ပြားအျပင္ ဆင္နီေတာ္ပါ အဆစ္ထည့္ၿပီးပူ ေဇာ္ခဲ့သည့္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခင္ညြန္႔ေနအိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္ႏွင့္က်ခံေနရဆဲျဖစ္သည္။
(၅) ၁၃၇၀ ခုႏွစ္ တေပါင္းလျပည့္ (၁၀-၃-၂၀၀၉) အဂၤ ါေန႔မွာ ဥပၸါတသႏၲိ ေစတီေတာ္ကို ထီးေတာ္တင္ပူေဇာ္ ခဲ့ေလၿပီ။
ဥပၸါတသႏၲိေစတီသည္ ေရႊတိဂံုေစတီႏွင့္ တပံုစံထဲ ခြဲမရေအာင္ပံုစံတူတည္ထားတာ ျဖင့္ေသာေၾကာင့္ ျမန္မာ ျပည္အႏွံေပၚထြက္ေနေသာအတိတ္တေဘာင္ႏွင့္ တိုက္ဆိုင္ေနသည္။ (ေစတီႏွစ္ဆူအသြင္တူ ျပည္သူလဲမြဲ တပ္လဲကြဲတဲ့) ဉာဏ္နီဉာဏ္နက္မ်ားၿပီးသံဃာေတာ္ အရွင္ျမတ္မ်ားထံဝန္ခ်ေတာင္းပန္မႈ႕ကိုဝန္ေလးေနၿပီး ေထရဝါဒႏွင့္ဆန္႔က်င္ေသာမိစာၦဓမၼမ်ားက္ုိ ထပ္တလဲလဲပြားမ်ားေနအံုးမယ္ဆိုရင္ေတာ့………………………….။


ဘူတဝါဒီ

0 comments:

Post a Comment